پلکسی گلاس ترانسپارنت

سئو بوی: زیبایی و ایجاد جلوه ای خاص یکی از محاسن بسیار خوب پلکسی ترانسپارنت است. شما شاید کمتر محصولی را بیابید که توسط پلکسی ترانسپارنت ساخته شده باشد؛ ولی اگر به همان معدود محصولات نگاه کنید، جذابیت و خاص بودن و زیبایی در چشم شما بیشتر نمایان می شود.

پلکسی گلاس یک ورق پرمصرف در اکثر زمینه های تولیدی است. بوسیله پلکسی می توانید محصولات کاربردی و خلاقانه ای تولید کنید. پلکسی گلاس دارای طیف رنگی بسیباری است که پلکسی های ترانسپارنت یک بخش مهم از این طیف را تشکیل می دهندپلکسی گلاس در چند نوع رنگی ، پلکسی گلاس شفاف ، مات و ترانسپارنت تولید می شوند.

اما منظور ما از پلکسی ترانسپارنت چیست؟

پلکسی گلاس ترانسپارنت یک ورق رنگی شفاف است؛ اگر پنچره های قدیمی را یادتان باشد شیشه های رنگی که در ساخت آنها استفاده شده است را دیده اید. آن شیشه ای رنگی که می شد فضای بیرون را از پشت آن تماشا کرد امروز همان پلکسی گلاس ترانسپارنت است.

 

پلکسی های ترانسپارنت از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با شیشه های رنگی ندارند. هر نوع تصویری را میتوانید از پشت آن ها ببینید. با این تفاوت که وقتی در حال دیدن تصویری از پشت پلکسی ترانسپارنت هستید تمام فضا را رنگی خواهید دید. درست شبیه این که یک عینک با شیشه رنگی زده باشید.

 

پلکسی ترانسپارنت چه ضخامت و ابعادی دارد؟

ابعاد پلکسی ترانسپارنت با پلکسی های رنگی و شفاف تفاوتی ندارد و عموما در ابعاد ۱۲۲ در ۱۸۳ تولید میشوند. این ابعاد برای انجام پروژه های مختلف محدودیتی ندارد و برای انجام اکثر مقاصد استفاده می شود.

پرکاربرد ترین ضخامت ورق ترانسپارنت ۲٫۸ میلیمتر است.

بیشتر محصولاتی که با ورق ترانسپارنت تولید می شوند در ساخت آنها از ضخامت ۲٫۸ میلیمتر استفاده شده است. ولی این به معنای آن نیست که ورق پلکسی ترانسپارنت ضخامت بیشتری ندارد.

ورق های ترانسپارنت تا قطر ۴۰ میلیمتر هم تولید می شوند ولی فقط در موارد بسیار خاص از این ضخامت ها استفاده می شود. اگر هم شما به دنبال رنگ خاصی ار پلکسی ترانس باشید که از قضا ضخامت زیادی هم داشته باشد ممکن است پیدا کردن آن برای شما مشکل باشد.

با اینکه پلکسی ترانسپارنت در رنگها و ضخامت های زیادی تولید می شوند ، ولی بسیاری از آن ها مصرفی نیست و در بازار به سختی پیدا می شوند و یا نایاب است.

محاسن و معایب

تعیین مزیت و عیب برای پلکسی گلاس ترانسپارنت کار دشواری است. به دلیل اینکه پلکسی ترانس یک متریال خاص است که در پروژه هایی خاص استفاده می شود.

مطمئنا کسی که از پلکسی ترانسپارنت در سازه یا محصول خود استفاده می کند به محدودیت ها و امتیازات این پلکسی واقف است.

اما یک مورد مهم هم وجود دارد که لازم است درباره پلکسی ترانسپارنت بدانید:

اگر تصمیم دارید در پروژه ای از پلکسی گلاس ترانسپارنت استفاده کنید در مرحله طراحی حتما موجود بودن آن را در بازار چک کنید. سال پیش یکی از لیزرکارانی که در زمینه ساخت تابلوهای راهنما فعالیت میکرد، قراردادی با یک مجتمع تحاری تازه تاسیس در شمال تهران منعقد می کند. طبق توافق بنا شد که تمام تابلوها از جنس پلکسی گلاس ساخته شوند. پیش طرح تابلوهای راهنما را در قالب فایل های گرافیکی برای مدیریت ارسال کرد و مورد تائید قرار گرفت. وقتی پیش پرداخت تابلوها انجام شد و این لیزرکار برای تهیه متریال به بازار مراجعه کرد متوجه شد که یک نوع پلکسی ترانسپارنتی که لازم است در تابلوها به کار برود مدت زمان زیادی است که در بازار موجود نیست. وقتی این مسئله را با کارفرما در میان گذاشت نتوانست پلکسی دیگری را جایگزین پلکسی ترانس کند، قرارداد ساخت تابلو راهنما تحت عنوان « ناتوانی در اجرای پروژه » از طرف کارفرما لغو شد و مبلغ پرداختی نیز پس گرفته شد.

شاید لیزرکار دیگری نتواند آن تابلوها را با همان رنگ اجرا کند ولی مشکل اینجا بود که بی اطلاعی از وجود یک متریال و عدم استعلام از بازار منجر به بی اعتمادی در کارفرما و از دست دادن یک پروژه شد.

این محدودیت رنگی که در پلکسی های ترانسپارنت وجود دارد یک معضل بزرگ در سفارش محصولات و خدمات است. بنابراین اگر در پروژه ای از پلکسی ترانسپارنت استفاده کردید، مطمئن شوید آن نوع پلکسی پس از انجام پروژه نیز برای مدتی در بازار در دسترس و قابل خرید خواهد بود. چراکه اگر در پروژه ای از رنگی خاص استفاده کنید و پس از مدتی بخش هایی از پروژه صدمه ببیند شما بتوانید همان متریال را در بازار بیابید و بخش های آسیب دیده را تعمیر کنید.

 

اما محاسن پلکسی های ترانسپارنت چیست؟

زیبایی و ایجاد جلوه ای خاص یکی از محاسن بسیار خوب پلکسی ترانسپارنت است. شما شاید کمتر محصولی را بیابید که توسط پلکسی ترانسپارنت ساخته شده باشد؛ ولی اگر به همان معدود محصولات نگاه کنید، جذابیت و خاص بودن و زیبایی در چشم شما بیشتر نمایان می شود.

ایجاد جلوه زیبا در محصولات از ویژگی های ورق پلکسی گلاس است اما ورق ترانسپارنت این کار را به نحو تمام و کمال انجام می دهد.

کاربردهای ورق پلکسی ترانسپارنت چیست ؟

عمومی ترین کاربردی که حتما شما هم دیده اید پنجره های رنگی اُرسی است. با اینکه این پنجره های قدمت بسیار زیادی دارند ولی هنوز هم در برخی بناهای جدید می توانید آن ها را ببینید. این پنجره های رنگی اغلب در فضاهای سنتی به چشم می خورند و حس مدرنیته و اصالت را به خوبی در کنار هم به نمایش می گذارند. بنابراین اصلی ترین کاربرد ورق ترانس استفاده به عنوان شیشه است.

کاربرد دیگر ورق های پلکسی گلاس ترانس ساخت محصولات تزئینی است. این محصولات الزاما در زمینه ای خاص تولید نمی شوند ولی در بسیاری از تولیدات لیزری به چشم میخورند:

  • انواع کارت ویزیت های فانتزی
  • انواع باکس های پلکسی گلاس
  • تابلهای راهنمای طبقات
  • وسایل تزئینی و دکوری

تمام محصولاتی که در بالا نام برده شد به وسیله برش لیزری تولید می شوند.

پلکسی گلاس ترانسپارنت هیچ تفاوتی با پلکسی گلاس رنگی ندارد جز اینکه می توان از پشت آن محیط و اجسام را ببینیم. کاربردی ترین ضخامت پلکسی ترانس ۲٫۸ میلیمتر است و در رنگهای محدودی تولید می شود.

فروشگاه آفرت لیزر

پلکسی ، مولتی استایل و لیزر ورقهای پلکسی گلاس 

۰۲۱-۳۶۴۱۷۹۰۴ — ۰۹۱۲۶۴۶۰۵۶۴

     www.aferatlazer.com

   

پلکسیطلق پلکسی کریستالطلق کریستالیورق کریستال پلکسیپلکسی گلاسپلکسی گلاس آینه ایپلکسی گلاس ارزانپلکسی گلاس ترانسپرنتپلکسی گلاس دودیپلکسی گلاس دودی ارزانپلکسی گلاس رنگیخم کاری پلکسی گلاسطلق پلکسیطلق پلکسی گلاسطلق کریستالیفروشگاه آفرت لیزرفروشگاه آفرت لیزر در پامنارگلدان پلکسی گلاسورق پلکسیورق پلکسی گلاسورق کریستال