اتیوپی رئیس سازمان بهداشت جهانی را به مداخله در امور داخلی اش متهم کرد

دولت اتیوپی، مدیر آژانس سلامت سازمان ملل متحد را به مداخله در امور داخلی این کشور متهم کرد. به صورت مجزا، یک نهاد دیگر سازمان ملل اخطار داد که منطقه تیگرای ˮدر لبه یک بحران انسانیˮ قرار دارد.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه دویچه وله، تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی شرایط منطقه جنگ زده تیگرای در اتیوپی را به “جهنم” تشبیه کرد.
اتیوپی از سازمان بهداشت جهانی خواست در مورد مدیر این سازمان تحقیق کند.
وزارت امور خارجه اتیوپی در نامه ای به هیأت اجرایی سازمان بهداشت جهانی، تدروس را به نشر “اطلاعات مضر و خدشه دار کردن شهرت، استقلال و اعتبار” این سازمان متهم کرد.
این وزارت خانه از سازمان بهداشت جهانی خواست تا از تدروس که خود اهل اتیوپی است برای “سوءرفتار و تخلف از مسئولیت حرفه ای و قانونی اش” تحقیق کند.
اتیوپی همینطور این مدیرکل را به پشتیبانی از “جبهه آزادی مردم تیگرای” متهم کرد؛ این جبهه دشمن دولت اتیوپی و طرف دیگر مناقشه در منطقه شمالی اتیوپی به نام تیگرای است.
تدروس در هفته گذشته دولت اتیوپی را به محروم کردن میلیونها شهروند تیگرای از غذا و دارو متهم کرد و اظهار داشت: در هیچ جای دنیا، جهنمی که در تیگرای شاهد آن هستیم وجود ندارد.
شمال اتیوپی از نوامبر سال ۲۰۲۰ و با دستور حمله نظامی ابی احمد، نخست وزیر اتیوپی به منطقه تیگرای، در جنگ است. نبرد میان نیروهای جبهه آزادی مردم تیگرای، هزاران تن را به کام مرگ کشانده، میلیونها تن را آواره کرده و صدها هزار تن را درگیر شرایطی مشابه قحطی کرده است.

منبع: