زالی: آمار کرونا در تهران شکننده است

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران، با اشاره به اینکه آمار کرونا در تهران شکننده است، اظهار داشت: تجربه ما نشان داده است که در تهران اگر مراجعین سرپایی ما از عدد ۱۵ هزار نفر در روز بالاتر رود، می تواند بعنوان یکی از زودرس ترین و جدی ترین علایم اولیه برای شدت گرفتن بیماری باشد.
دکتر علیرضا زالی در گفتگو با ایسنا، درباره وضعیت کرونا در استان تهران، اظهار داشت: تا بامداد امروز در تهران تعداد بیماران بستری مان ۳۲۴۲ بیمار بوده است که از این تعداد، ۱۲۹۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. همینطور تعداد مراجعین سرپایی ما در طول ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۱۰ هزار و ۹۰۰ بیمار بوده که حدود ۷۲۰۰ بیمار ما به بخش سرپایی درمان رجوع کردند. طبیعتا این ها نشان داده است که در تهران هنوز شاخصهای ما تغییر مشخصی نسبت به هفته قبل نداشته است و از نظر آماری نسبت به هفته گذشته با افزایش چشم گیر آمار مواجه نبودیم.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که سیر کاهش آمار در تهران در طول این هفته، نسبت به هفته پیش از شیب ملایم تری برخوردار بوده است. در زمینه مرگ و میر هم تفاوت آماری قابل ملاحظه ای نسبت به هفته قبل نداشتیم.

زالی افزود: نخستین شاخصی که همیشه در تهران افزایش می یابد، مراجعین سرپایی ما است که حالا بین ۱۰ تا ۱۱ هزار نفر را در روز تشکیل می دهد. در تهران تجربه ما نشان داده است که اگر مراجعین سرپایی ما از عدد ۱۵ هزار نفر در روز بالاتر رود، می تواند بعنوان یکی از زودرس ترین و جدی ترین علایم اولیه برای شدت گرفتن بیماری کرونا در تهران باشد.

وی اظهار داشت: فعلاً درحال رصد شرایط موجود هستیم، اما کماکان با عنایت به شرایط و پیچیدگی های تهران همه آمارها در تهران شکننده تلقی می شود. ازاین رو مردم باید به این شکنندگی توجه ویژه داشته و بدانند که شرایط تهران به سرعت می تواند تغییر کند. البته در شرایط فعلی میتوان گفت فعلاً یک ثبات نسبی بر آمار کرونا در تهران حاکم است.