ابتلای بیشتر از ۲۴۳ میلیون نفر در جهان به کووید-۱۹

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تابحال به ۲۴۳ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۷۵۰ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۹۴۵ هزار و ۹۲۸ نفر بر اثر مبتلا شدن به این بیماری تأیید شده است. ۲۲۰ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۸۰۸ نفر از مبتلایان هم بهبود یافته اند.

به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، روند افزایش آمار مبتلا شدن به بیماری کووید-۱۹ که تابحال در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می گیرد.

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیشتر از ۴۶.۱ میلیون مبتلا و بیشتر از ۷۵۳ هزار قربانی همچنان در صدر لیست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند هم با آمار بیشتر از ۳۴.۱ میلیون مبتلا بعد از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان مبتلا شدن قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۱.۶ میلیون نفر فراتر رفته و هم اکنون سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است همینطور بعد از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیشتر از ۶۰۴ هزار و هند با بیشتر از ۴۵۳ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این لیست جهانی گزارش داده اند.

بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که بر اساس گزارش های رسمی بالاترین آمارها را تابحال داشته اند تا بامداد امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:
# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان ۱ ایالات متحده ۴۶، ۱۷۴، ۵۴۷ ۷۵۳، ۷۴۷ ۲ هند ۳۴، ۱۴۳، ۲۳۶ ۴۵۳، ۰۷۶ ۳ برزیل ۲۱، ۶۹۷، ۳۴۱ ۶۰۴، ۷۶۴ ۴ انگلیس ۸، ۶۴۱، ۲۲۱ ۱۳۹، ۱۴۶ ۵ روسیه ۸، ۱۳۱، ۱۶۴ ۲۲۷، ۳۸۹ ۶ ترکیه ۷، ۷۷۲، ۶۰۴ ۶۸، ۴۷۲ ۷ فرانسه ۷، ۱۰۸، ۲۰۶ ۱۱۷، ۴۱۱ ۸ ایران ۵، ۸۳۳، ۵۲۵ ۱۲۴، ۷۶۳ ۹ آرژانتین ۵، ۲۷۷، ۵۲۵ ۱۱۵، ۷۹۶ ۱۰ اسپانیا ۴، ۹۹۵، ۱۷۶ ۸۷، ۱۰۲
بر اساس این لیست، روسیه هم با گذشتن از آمار ۲۲۷ هزار جانباخته تابحال بیشترین تلفات کرونا را در میان کشورهای اروپایی داشته است. با این وجود انگلیس با ثبت رسمی هشت میلیون و ۶۴۱ هزار و ۲۲۱ بیماران کرونایی، رکورد مجموع مبتلایان به این بیماری را در قاره سبز دارد.

همچنین ایران با مجموع پنج میلیون و ۸۳۳ هزار و ۵۲۵ مبتلا شدن و ۱۲۴ هزار و ۷۶۳ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در رتبه هشتم در میان ۱۰ کشور دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.

به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، بر مبنای آمار فوق هم اکنون در ۱۵ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده است و بعد از ایالات متحده، هند و برزیل – که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند – کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، ایران، آرژانتین، اسپانیا، کلمبیا، ایتالیا، آلمان، اندونزی و مکزیک هم بیشتر از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده اند.

منبع: