استاندار تهران عنوان كرد برگزاری مراسم ۱۳ آبان با رعایت پروتکلهای بهداشتی

به گزارش آنی غذا استاندار تهران با تاکید بر این که باید تابع نظرات ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم، اضافه کرد: برای مراسم ۱۳ آبان سال جاری اصل بر برگزاری است، البته رعایت پروتکلهای بهداشتی بسیار مهم می باشد.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، محسن منصوری در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران ضمن تقدیر از تلاشهای اعضای این ستاد در مدیریت و مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: با عنایت به تراکم جمعیتی استان با مدیریتی که توسط آقای بندپی در این عرصه صورت گرفت در مدیریت این بیماری در استان تهران سربلند شدیم که جای تقدیر دارد.
وی ادامه داد: به علت اهمیت موضوعات و تأکیدات مقام معظم رهبری چند مساله به صورت آنی و فوری در استان تهران در دستور کار است که یکی از آنها مقابله با بیماری کرونا است. بر همین مبنا باید جلسات منظم و کارشناسی در این عرصه برگزار گردد و مبنا هم نظر کارشناسی اعضا است.
استاندار تهران با تاکید بر اهمیت معنویت و تقویت داشته های معنوی شهروندان اظهار داشت: مدت زیادی است در تهران نماز جمعه برگزار نمی گردد و در شهرستان ها هم با نوسانات برگزار می گردد. ایام الله هایی که مظهر شور بوده است گرفتار خدشه شده بنابراین باید برای سلامتی روحی و ارتقای معنویت هم چاره اندیشی نماییم. البته خط قرمز ما برای برگزاری مراسمات صحت و سلامت است.
وی ضمن اشاره به آغاز برگزاری نماز جمعه در تهران از این هفته اظهار داشت: معتقدیم متدینین بیشتر از سایرین پروتکلهای بهداشتی را رعایت می کنند اما باید شاخص ها برای همه موارد شامل بازار، خیابان، هیئت و… به صورت واحد باشد و تصمیمی که اتخاذ می شود قابل دفاع باشد.
منصوری افزود: ما باید تابع نظر ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم. اصل بر برگزاری مراسم ۱۳ آبان سالجاری است. البته رعایت پروتکل ها برای ما بسیار مهم می باشد. این مراسم به صورت غیرراهپیمایی برگزار می گردد و اگر مقرر است راهپیمایی اتفاق بیفتد به صورت خودرویی خواهد بود. تجمع در فضای باز بر روی صندلی و با رعایت فاصله گذاری خواهد بود. همینطور سازمان تبلیغات اسلامی برای برگزاری این مراسم به زمان و برنامه ریزی نیاز دارد از این جهت امروز تصمیم می گیریم که اصل بر برگزاری این مراسم باشد و اگر احیانا شرایط به شکل غیرمنتظره ای تغییر نمود اعلام خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: پیشنهاد آقای زالی فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا استان تهران برای تشکیل جلسه مشترک میان معاونین درمان سه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تبلیغات اسلامی پیشنهاد مناسبی است که باید محقق شود و برای شهرستان های استان تهران هم به همین شکل عمل خواهیم کرد. باید مراقبت جدی برای رعایت پروتکلهای بهداشتی صورت بگیرد تا بهانه ای دست کسی داده نشود.