پاسخ سازمان غذا و دارو به ادعای اتاق بازرگانی تهران؛ واردات تنها یک میلیون دز واکسن کرونا از ۵۰ معرفی نامه صادرشده برای بخش خصوصی

آنی غذا: سازمان غذا و دارو از شروع سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰ معرفی نامه برای شرکت های خصوصی واجد شرایط بمنظور واردات واکسن کرونا از منابع مختلف صادر کرده است که تنها یک میلیون دز واکسن ازطریق یک شرکت دارویی وارد شد.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه ای اعلام نمود: « باتوجه به انتشار ادعا و اطلاعیه هایی از طرف افراد و دستگاه های مختلف در خصوص عدم صدور مجوز واردات واکسن کرونا توسط سازمان غذا و دارو به اطلاع می رساند، ادعاهای مطرح شده خلاف واقع بوده و فاقد هرگونه مدارک و مستندات معتبر است.
سازمان غذا و دارو ضمن رد ادعاهای مطرح شده تمامی مدارک و مستندات مربوط به معرفی نامه و سایر مدارک را برای شفاف سازی اذهان عمومی، ذینفعان و دستگاه های مرتبط را در سایت سازمان غذا و دارو طی روزهای آتی بارگذاری و در اختیار رسانه ها قرار خواهد داد.
شایان ذکر است است که ۳ معرفی نامه برای تنها شرکت معرفی شده توسط اتاق تجاری تهران صادر گردیده است، که تا حالا موفق به واردات هیچ واکسن کرونائی نشده است.
همچنین برای جمعیت هلال احمر نیز مجوز واردات حتی با وجود قیمت بالای واکسن مدنظر برای این جمعیت، صادر شد که در آن برهه زمانی نیز نتوانستند واکسنی را وارد کنند.
لازم به ذکر است در وضعیت فعلی طرح ادعاهای خلاف واقع و غیرمستند سبب تشویش اذهان عمومی بوده و سازمان غذا و دارو در امتداد صیانت از حقوق عموم جامعه با عنوان بهتان زنی و تشویش اذهان عمومی موضوع را در مراجع قضایی مقابل افراد مفتری، طرح دعوا خواهدنمود.»
نمونه معرفی نامه صادر شده:

منبع: