علایم دلتا کرونا در کودکان

آنی غذا: یک متخصص کودکان با تاکید بر این که همه گروه های سنی در معرض خطر مبتلاشدن به کرونا قرار دارند درعین حال علایم مبتلاشدن به دلتا در کودکان را توضیح داد.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، دکتر ناصر کلانتری با اشاره به این که برخی به اشتباه تصور می کنند که کودکان به بیماری کرونا مبتلا نمی شوند، اشاره کرد: این در حالیست که ویروس کرونا می تواند تمام گروه های سنی از نوزاد یک روزه تا سالمند را مورد لطمه جدی قرار دهد.
وی با اعلان اینکه خیلی از مطالب موجود در فضای مجازی درباره کرونا غیر واقع و در حد شایعه هستند، اظهار نمود: نسخه های قبلی ویروس کرونا در قبال کودکان میزان سرایت پذیری کم تری داشتند، در صورتیکه جهش دلتا بطور جدی کودکان را مورد هجمه و لطمه قرار می دهد اما در حالت کلی سطح ایجاد لطمه جهش های مختلف ویروس کرونا در کودکان اندکی کم تر از بزرگسالان است.
وی با اشاره به اینکه کودکان سیستم ایمنی خیلی قوی ندارند، توضیح داد: کودکان به سبب عدم برخورداری از سیستم ایمنی قوی، میزان مقابله کم تری با ویروس کرونا را انجام می دهند و در نتیجه وضعیت وخیم بیماری را تجربه نمی کنند.
این متخصص کودکان افزود: خیلی از کودکان ایرانی در موج پنجم کرونا به این بیماری مبتلا شده اند و من در هر روز حداقل ۱۰ کودک را در رابطه با بیماری کرونا ویزیت می کنم. بیشتر کودکانِ مبتلا به کرونا در سفر یا دورهمی از بزرگسالان کرونا می گیرند.
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباب علایم کرونا در کودکان، توضیح داد: کودکِ مبتلا به کرونا گوشه گیر و کم اشتها می شوند. علائمی مانند عطسه، کیپ شدن بینی، گرفتگی صدا و سرفه در کنار گوشه گیری و کم اشتهایی، بیماری کرونا در کودکان را اثبات می کند.
وی با اشاره به اینکه جهش دلتا بطور کامل در داخل کشور چرخیده است، اشاره کرد: این در حالیست که متاسفانه عموم مردم نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی اقدام نمی کنند.
کلانتری با اعلان اینکه علایم کرونای دلتا مشابه به سرماخوردگی (عطسه و آبریزش بینی و سرفه و سردرد)، است، اظهار نمود: البته ما در دوران انتشار ویروس کرونا، بیماری سرماخوردگی نداریم و هر علامت مشابهی به مفهوم مبتلاشدن به کرونا است.

منبع: