گسترش کرونای دلتا در چین

به گزارش آنی غذا چین بعد از زمان نخستین همه گیری کووید-۱۹ در ووهان، الان بار دیگر با بیشترین مورد شیوع ویروس کرونا روبرو شده است.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، بر مبنای آمار انتشار یافته موارد در رابطه با نوع مرگبار دلتا که نخستین بار در شهر نانجینگ شناسایی شد، به پنج استان دیگر این کشور و همینطور به پکن هم گسترش یافته است.
استان جیانگ سو، جایی که نانجینگ در آن قرار دارد در قرنطینه شدید قرار گرفته است. در همین حال دستور ماندن در خانه برای ساکنان منطقه چانگ پینگ واقع در حومه شمال غربی پکن صادر گردیده است.
شیوع نوع جدید بیماری در این شهر، نخستین بار در ۲۰ ژوئیه در فرودگاه شلوغ بین المللی نانجینگ لوکو مشاهده شد.
به قول دینگ جی، معاون مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های نانجینگ، نخستین موارد ناشی از شیوع بیماری ابتدا در کارگران فرودگاه که به تمیز کردن هواپیمایی که از روسیه آمده بود مشغول بودند، مشاهده شد.
خبرگزاری دولتی چین شینهوا گزارش داد که کارگران از اقدامات بهداشتی دقیق پیروی نمی کنند. نتایج توالی ژن ۵۲ مورد در رابطه با شیوع بیماری نشان داد که همه آنها توسط نوع دلتا آلوده شده اند.
به گزارش رویترز، چین روز پنجشنبه ۶۴ مورد جدید و ۴۹ مورد در روز پیش از آن گزارش کرده است. همینطور از ۲۹ ژوئیه، چین بیشتر از ۹۲ هزار مورد جدید مبتلا شدن به کووید-۱۹ را تایید کرده است. شمار قربانیان ویروس کرونا در چین بدون تغییر باقی مانده و به ۴۶۳۶ نفر رسیده است.
به نوشته ایندیپندنت، سازمان بهداشت جهانی نسبت به نوع دلتا که بسیار سریع تر از سویه های قبلی سرایت می کند، اخطار داده است. این نوع ویروس برای نخستین بار در هند شناسایی شد و گفته می شود که می تواند عامل چندین شیوع دیگر در سرتاسر جهان باشد.

منبع: