نارنجی شدن وضعیت برخی نقاط فارس

آنی غذا: فارس مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت مردم فارس در رعایت شیوه نامه ها، از تغییر وضعیت برخی نقاطواستان از قرمط به نارنجی آگاهی داد.
دکتر روح الله حسینی سه شنبه ۷ اردیبهشت به خبرنگاران اظهار داشت: با همکاری و همراهی مردم فارس، وضعیت رنگ بندی کرونای تعدادی از شهرستان ها استان، از قرمز به نارنجی تغییر پیدا کرده است.
حسینی با اشاره به اینکه با مشارکت مردم در رعایت پروتکلهای بهداشتی و احترام به محدودیت های کرونائی، وضعیت رنگ برخی شهرستان های استان از قرمز به نارنجی تغییر پیدا کرده، اما تا رسیدین به شرایط ایده آل، بسیار فاصله است و باید دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیریم.
این مقام مسئول افزود: از شروع شیوع این بیماری تاکنون، ۸۲۰ هزار و ۳۷۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۳۶ هزار و ۳۶۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همین طور از شروع شروع طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۹۳ هزار و ۱۵۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۳ هزار و ۲۳۰ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۴۹ هزار و ۵۹۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز دو هزار و ۷۶۷ نفر اعلام نمود و اضافه کرد: از این تعداد، ۳۴۵ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
حسینی در ادامه با بیان جان باختن ۲۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از شروع شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۹۴۸ نفر اعلام نمود.
مدیر روابط عمومی دانشگاه همین طور از بهبودی ۲۲۰ هزار و ۱۶۶ نفر از ابتدا تا حالا آگاهی داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
حسینی با اشاره به اینکه از امروز هفتم اردیبهشت در فارس همزمان با سراسر کشور تزریق واکسیناسیون عمومی مقابل کووید۱۹ با اولویت افراد بالای ۸۰ سال شروع شده است، اشاره کرد: اطلاع رسانی برای دریافت واکسن بوسیله پیامک از طرف مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه های بهداشتی انجام می شود و ضرورت دارد از مراجعه به مراکز انجام واکسیناسیون خودداری شود.

منبع: