شعار روز جهانی بهداشت: همه با هم برای داشتن جهانی سالمتر و عادلانه تر

آنی غذا: سازمان جهانی بهداشت (WHO) خواهان اقدام فوری بمنظور از بین بردن نابرابری ها در حوزه سلامت و بسیج اقدامات برای دستیابی همه افراد به وضعیت بهتر شد.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، همزمان با فرا رسیدن هفتم ماه آوریل، روز جهانی بهداشت با شعار “همه با هم برای داشتن جهانی سالمتر و عادلانه تر” گرامی داشته شد.
همین طور سازمان جهانی بهداشت به همین مناسبت خواهان اقدام فوری بمنظور از بین بردن نابرابری ها در حوزه سلامت در دنیا و بسیج اقدامات برای دستیابی همه افراد به وضعیت بهتر شد.
در اطلاعیه این سازمان آمده است: نابرابری، معضلی همیشگی بوده است. به رغم پیشرفتهای بدست آمده در حوزه مسائل بهداشتی در سطح جهان و در منطقه مدیترانه شرقی، این دستاوردها در کشورها یا جوامع مختلف بطور مساوی به اشتراک گذاشته نشده است. همه گیری بیماری کووید-۱۹عواقب سنگینی برای افرادی به همراه داشته که قبل از این نابرابریهایی را به لحاظ اجتماعی، اقتصادی و جغرافیایی تجربه کرده اند.
“احمد المنظری” مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در این زمینه اظهار داشت: سلامتی، حق اصلی هر انسانی است. هر انسانی بدون توجه به سن، جنسیت، قومیت، معلولیت، وضعیت اقتصادی یا شغلی، سزاوار برخورداری از زندگی سالم می باشد. با این وجود پیشرفت در زمینه مقابله با ناسازگاری های بهداشتی در سراسر جهان همچون در منطقه مدیترانه شرقی که خیلی از کشورها شرایط اضطراری و درگیری را تجربه می کنند و بیشترین تعداد آوارگان در جهان را داراست، کند بوده است.
به گزارش آنی غذا به نقل از سایت اطلاع رسانی سازمان جهانی بهداشت، وی ادامه داد: علاوه بر درگیری، عوامل مختلفی در بروز نابرابریها نقش دارند که می توان به فقر، بیکاری، چالش های زیست محیطی، نابرابری های جنسیتی و بتازگی بیماری کووید-۱۹اشاره کرد. تمامی این عوامل و شاخصهای دیگر بر روند ارائه خدمات به جوامع و در نهایت سلامت و رفاه آنها تاثیر منفی دارد.

منبع: