با افزایش شهرهای قرمز رادیو سلامت چه می كند؟

آنی غذا: مدیر رادیو سلامت با تاکید بر پرداختن به موضوع کرونا از زوایای متفاوت در برنامه های این شبکه اعلام کرد، ما هم نفس مدافعان سلامت، در کنار مردم می مانیم و مسئولیت مان را بعنوان رسانه تخصصی با همراهی متخصصان مختلف حوزه های مختلف پزشکی روانشناسی جامعه شناسی انجام می دهیم.
به گزارش آنی غذا به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، صدیقه اعتمادسعید، مدیر رادیو سلامت در پاسخ به این پرسش که باتوجه به افزایش شهرهای قرمز و نارنجی در ایام اخیر این شبکه رادیویی چگونه عمل خواهد کرد؟ توضیح داد: ویروس کرونا، این موجود ریز پرمخاطره دیگر برای همه مردم دنیا نامی شناخته شده است و کشور ما هم از اواخر سال ۹۸ درگیر این ویروس مخوف شد و تا به امروز منجر به لطمه و فوت خیلی از مردم شریف مان شده است. رادیو سلامت بعنوان یکی از شبکه های تخصصی معاونت صدا با شیوع این ویروس و پیش از آمدن به ایران در قالب برنامه های متفاوت، اطلاع رسانی و افزایش دانش جامعه را بعنوان اولویت اصلی در دستور کار خود قرار داد، تا مردم نسبت به این ویروس که احتمال اپیدمی جهانی وجود داشت بدون آنکه وحشت زده شوند و رفتارهای هیجانی نشان بدهند، به تغییر سبک زندگی توجه نمایند و راههای پیشگیری در برخورد با کوویید ۱۹ را بدانند.
وی افزود: بنا بر این کارشناسان برنامه های رادیو سلامت که معمولاً از پزشکان و متخصصان اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی هستند با زبان نرم آغاز به آگاه سازی کردند. در شرایطی که دو خاصیت نوپدیدگی و جهان گستری کرونا جامعه ما را در معرض ناشناختگی های جدید قرار داد و مخاطبان رسانه از اینفودمی رنج می بردند بطوریکه افراد فعال و کاربران فضاهای مجازی دوشادوش ویروس به تبادل اطلاعات درباره این بیماری می پرداختند و جامعه قربانی ویروس کرونا، با یک شبه ویروس دیگری نیز بعنوان اطلاعات غلط روبه رو بود.
مدیر رادیو سلامت اشاره کرد: هدف ما در این شبکه فراهم کردن بستر اطلاعاتی صحیح در حوزه بیماری کرونا بود. رادیو سلامت بعنوان رسانه مرجع با شفافیت در انتشار اطلاعات پزشکی و روانشناسی با سرعت، دقت و پایداری پیام در تولید و توزیع موضوعات علمی و مقابله با شبه علم و اطلاعات غیر دقیق وارد عمل شد. مقابله با اینفودمی یک اولویت رسانه ای بود. در این راستا برنامه سازان مرتب با دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، بیمارستان ها و مدافعان سلامت در ارتباط بودند تا تازه ترین اطلاعات در حوزه این بیماری در اختیار مردم گذاشته شود.
اعتمادسعید با اشاره به برنامه ها توضیح داد: تولید و پخش این برنامه ها از اواخر ۹۸ آغاز شد و اولویت مان در برنامه های سال ۹۹ رادیو سلامت هم پرداختن به موضوع کرونا از زوایای متفاوت بود. ایجاد امید در جامعه و قدردانی از مدافعان سلامت محورهای اصلی برنامه سازی در رادیو سلامت بود، . بنا بر این مردم بواسطه برنامه های متفاوت رادیو سلامت سوالات خودشان را از مدافعان سلامت جویا می شوند. این سیاست و روند برنامه سازی در سال ۱۴۰۰ هم ادامه خواهد داشت و موضوعات حوزه پسا کنترل کرونا و توفیقات علمی در حوزه تجهیزات و دارو در کنترل کرونا خصوصا تولید واکسن ایرانی مقابله با کرونا که یکی از جدی ترین مصادیق مطالبه رهبر معظم انقلاب درباب تولید ملی است، از اولویت های سال پیش رو است.
او در آخر اظهار داشت: ما هم نفس مدافعان سلامت، در کنار مردم می مانیم ومسئولیت مان را بعنوان رسانه تخصصی با همراهی متخصصان مختلف حوزه های مختلف پزشکی روانشناسی جامعه شناسی انجام می دهیم.

منبع: