هشدار جدی معاون علوم پزشكی قم قم در آستانه ورود به منطقه زرد كرونایی است

به گزارش آنی غذا قم معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: شرایط کرونایی قم آبی اما بشدت نگران کننده است و با ادامه روند کنونی احتمال می رود بزودی بار دیگر وارد منطقه زرد شویم.
سیامک محبی امروز در جلسه شورای اطلاع رسانی در سالن کرامت استانداری قم، با اشاره به این مطلب که میزان رفتن به مراکز سرپایی و تست های مثبت کرونایی در سطح این استان در دو هفته اخیر با روند افزایشی همراه شده است، اظهار داشت: بیمارستان کودکان قم با روند پر شدن تخت های بیمارستانی روبه رو شده و این یکی از نقاط صدمه و نگران کننده این روزهای نظام سلامت در سطح استان است.
وی ادامه داد: از ۴۶ مورد تست کرونای انگلیسی در قم که به پاستور ارسال شده نتیجه آزمایش ۳ مورد مثبت بوده اما احتمال دارد تعداد واقعی این افراد در سطح استان خیلی بیشتر از این تعداد است.
معاون علوم پزشکی قم بیان نمود: یک بیمار ۷۲ ساله، یک بیمار ۲۷ ساله و یک کودک ۱۰ ساله در قم به کرونای انگلیسی مبتلا شدند که هر سه این افراد سابقه مسافرت دارند.
به نقل از ایشان، ابتلای جمعی به کرونا همچنان در قم نگران کننده است و با ادامه تجمعات و دید و بازدیدهای خانوادگی باید انتظار انفجار کرونایی انگلیسی و یووهانی را در ایام پایانی سال داشته باشیم.
محبی افزود: میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی و استفاده از ماسک در اکثر حوزه ها و مشاغل با روند کاهشی روبه رو شده و عادی انگاری کووید۱۹ مسئله ای غیرقابل انکار است. طرح شهید سلیمانی همچون عوامل مهمی است که تابحال اجازه نداده تا موج چهارم کرونا در قم شلعه ور شود.
به نقل از ایشان، زحمات مرکز بهداشت قم و نیروهای طرح شهید سلیمانی در راه مبارزه با کرونا نادیده گرفته شده و تلاشهای آنها در هیچ کجا دیده نمی گردد و این افراد را به حق میتوان سربازان گمنام سلامت نامید.

منبع: