رئیس دانشگاه علوم پزشكی یاسوج خبر داد ۳۸۷ كهگیلویه و بویراحمدی قربانی كرونا

به گزارش آنی غذا کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار داشت: از آغاز انتشار کرونا تابحال ۲۴ هزار مبتلا و فوت کرونایی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد داشته ایم.
پرویز یزدان پناه روز شنبه ۱۳ دیماه در نشست ستاد کرونای استان اضافه کرد: از آغاز شیوع کروناویروس تابحال ۱۵۹ هزار نفر رجوع کننده سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان های استان داشته ایم. الان حدودا رجوع کننده به ۵۰۰ نفر رسیده در حالیکه قبلا تا ۱۲۰۰ نفر هم رفته بود.
وی ادامه داد: در بیمارستان های استان ۱۰هزار و ۶۲۹ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی بستری شد که از این تعداد ۱۰ هزار و ۴۷۳ نفر ترخیص شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: الان ۱۵۶ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۶۱ ذنفر بیمار کرونایی قطعی است و ۱۹ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.
یزدان پناه با اشاره به اینکه از آغاز انتشار کرونا تابحال ۲۴ هزار و دو نفر در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به بیماری ویروسی مبتلا شدند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۱ هزار و ۲۹۱ نفر معادل ۹۰ درصد بهبود یافتند. همینطور ۱۶۵۰ نفر الان در قرنطینه خانگی هستند.
وی با اشاره به اینکه طی ۷۲ ساعت گذشته تنها یک مورد فوت ناشی از کرونا در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد داشته ایم، افزود: خو. شبختانه طی روز جمعه و شنبه (۴۸ ساعت گذشته) فوت ناشی از کرونا در استان نداشته ایم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار داشت: به تازگی مقرر شد که فقط تست پی سی آر ملاک کروناست که بر این اساس فوت ناشی از کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۸۷ مورد است.
یزدان پناه تصریح کرد: میانگین سنی فوتی های ناشی از کروناویروس در این استان ۶۸ سال است.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، وی بیان نمود: طبق آمار روز گذشته جمعه از ۴۴۹ نمونه گرفته شده ۱۰۵ مورد معادل ۲۳ درصد موارد مثبت بوده اند که به ترتیب بیشترین موارد در ارتباط با شهرستان بویراحمد با ۳۹ نفر، کهگیلویه با ۲۴ نفر، لنده با ۱۳ نفر، گچساران با ۱۲ نفر، چرام با ۷ نفر، باشت ۵ نفر و دنا با ۵ نفر و شهرستان بهمئی صفر بوده است.

منبع: