كدام علایم كرونا ماندگار نیست؟

به گزارش آنی غذا لرستان یک فوق تخصص بیماریهای ریوی با اشاره به از دست دادن حس بویایی و چشایی در مبتلاشدن به کرونا، اظهار داشت: این علایم معمولاً در مراحل اولیه بیماری نمود پیدا کرده، خوش خیم بوده و ماندگار نیست.
علی امیری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به از دست دادن حس بویایی و چشایی در مبتلاشدن به کرونا، اظهار نمود: این علایم معمولاً در مراحل اولیه بیماری نمود پیدا می کند.
وی افزود: از دست رفتم حس بویایی و چشایی از علایم کوتاه مدت کرونا است و طی دو تا سه هفته از بین می رود اما اگر ادامه دار باشد باید از موادی که عصب بویایی را تحریک می کند بهره برد.
امیری با تاکید بر الزام قرنطینه دوهفتگی بیماران کرونائی در منزل، عنوان کرد: عموماً تمام افرادی که تشخیص اولیه کرونا را داشته اند یعنی با پزشک مشورت کردند و با بهره گیری از مشاوره سامانه های تشخیص کرونا متوجه شدند به احتمال زیاد به کرونا مبتلا هستند باید ۱۴ روز در خانه بمانند.
این فوق تخصص بیماریهای ریوی با اشاره به این که مدت قرنطینه بستگی به شدت بیماری دارد، اضافه کرد: برخی مجبورند بواسطه این بیماری در بیمارستان بستری شوند و بهبود دیرتری داشته باشند.
وی ادامه داد: این افراد باید یک یا دو هفته بیشتر از اشخاص دیگر در قرنطینه بمانند ولی چون بیش از ۸۰ درصد افراد بی علامت یا باعلامت کم و متوسط هستند همان دو هفته قرنطینه کفایت می کند.
امیری افزود: باتوجه به میزان درگیری ریه افراد با ویروس کرونا عوارض آن نیز برای مدت ها با بیمار باقی می ماند اما بیشتر علایم آن مانند تب و لرز، سردرد، بی حالی و… موقتی بوده و ماندگاری زیادی ندارد.

منبع: