درخواست وزارت بهداشت از بهبودیافتگان كرونا برای اهدای پلاسما

آنی غذا: سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به نقش پلاسمادرمانی در بهبود مبتلایان كرونا از بهبودیافتگان این بیماری خواست تا با مراجعه به مراكز انتقال خون مبادرت به اهدای پلاسما كنند.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری، اظهار داشت: استفاده از پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا یکی از روش های درمانی برای درمان بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان ها است و تزریق آن در ابتدای بیماری می تواند در جلوگیری از بدحال شدن بیماران موثر باشد.

وی اضافه کرد: میران مراجعه برای اهدای پلاسمای بهبودیافتگان از شروع اردیبهشت ماه تا امروز(۲۹ آبان ماه) در کل کشور ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر بوده است که از این مقدار مراجعه تا حالا ۱۱ هزار و ۲۷۰ واحد پلاسما جمع آوری شده است. تا حالا تنها ۲ درصد از بهبودیافتگان از بیماری کووید۱۹ جهت اهدای پلاسمابه مراکز انتقال خون مراجعه کردند.

وی با تاکید بر پایین بودن آمار اهدای پلاسمای بهبودیافتگان بیماری، اشاره کرد: این در حالیست که تمامی پروتکل های بهداشتی در مراکز انتقال خون سراسر کشور رعایت می شود و تمامی وسایل و تجهیزات استفاده شده در فرآیند اهدای خون و پلاسما استریل و یک بار مصرف است.

لاری افزود: الان در ۲۵ استان کشور در مراکز انتقال خون، پلاسمای بهبودیافتگان دریافت می شود. در تهران بهبودیافتگان کرونا برای اهدای پلاسما می توانند به مرکز انتقال خون استان واقع در خیابان وصال شیرازی و مرکز نوآوری سازمان انتقال خون در جنب برج میلاد مراجعه کنند و به کمک مبتلایان به بیماری بشتابند.

منبع: