مدیرعامل سازمان بیمه سلامت مطرح كرد لزوم استقرار نظام ارجاع و دوراپزشكی در كشور

به گزارش آنی غذا مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: برنامه پزشكی خانواده و نظام ارجاع یكی از وظایف و نكات مهم به حساب می آید كه به آن اعتقاد داریم و باید اجرایی شود و از سویی باید بیشترین توجه را به كادر بهداشتی و درمانی در روستاها داشته باشیم.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، محمد مهدی ناصحی در مراسم امضای تفاهم نامه برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع روستاییان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در سال ۱۳۹۹ که با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت و در سازمان بیمه سلامت برگزار شد، اضافه کرد: یکی از بخش های صدمه پذیر جامعه، روستاییان هستند و باید توجه بیشتری به این بخش از جامعه شود.
وی افزود: استقرار خدمات الکترونیک سلامت در روستاها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و از سویی زیرساخت های لازم وجود دارد. استقرار نظام ارجاع تا سطح نهایی یکی از اهداف است که در این جهت قدم بر می داریم. توجه به دورا پزشکی با عنایت به شرایط کشور هم اهمیت دارد.
عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت بیان نمود: نظارت ها باید نشان دهد که پزشک و کادر بهداشتی، منابع را دریافت کرده است. از طرفی باید منابع را پیگیری نماییم و تخصیص ها بموقع داده شود.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، ناصحی اظهار داشت: البته یکی از نظرات این است که منابع مربوط به پزشکان خانواده روستایی به صورت مستقیم به معاونت های بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی داده شود. در زمینه ایجاد انگیزه برای پزشکان جوان هم باید تلاش بیشتری انجام دهیم.

منبع: