بارداری، زمان شروع علایم ام اس را به تاخیر می اندازد

به گزارش آنی غذا نتایج یك بررسی نشان می دهد: حاملگی می تواند زمان شروع علایم بیماری ام اس را به تاخیر اندازد.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، در این بررسی آمده است: حاملگی زمان شروع بیماری ام اس را تا بیش از سه سال به تاخیر می اندازد.
نتایج این مطالعه بین المللی نشان میدهد نخستین علایم بیماری ام اس در بانوانی که حامله بوده اند بطور میانگین ۳٫۳ سال دیرتر از بانوانی که هیچ گاه تجربه حاملگی نداشته اند آغاز می شود.
بیش از ۲٫۵ میلیون نفر در جهان به بیماری ام اس مبتلا هستند که این بیماری در زنان حدود چهار برابر بیش از مردان متداول می باشد. همین طور این بیماری اغلب در بانوانی که در سنین باروری هستند تشخیص داده می شود.
پژوهشگران اظهار داشتند: این یافته های جدید می تواند به بهبود درک صحیح از عوامل بیماری ام اس و احتمال استفاده از هورمون درمانی بمنظور تاخیر در شروع علایم بیماری کمک نماید.
بگفته پژوهشگران استرالیایی، حاملگی ممکنست فعالیت بیش از اندازه و غیر طبیعی سیستم ایمنی بدن را که موجب بروز بیماری ام اس می شود کم کند.
به گزارش هلث دی نیوز، در این بررسی آمده است: هم اکنون معین نیست که حاملگی چگونه می تواند روند رشد بیماری ام اس را کند سازد اما این باور وجود دارد که این مساله مربوط با تغییرات به وجود آمده در DNA زنان است.

منبع: