توسط رئیس جمهور صورت گرفت؛ افتتاح بیمارستان شهید نورانی تالش و مركز جامع توانبخشی گیلان

از گیلان بیمارستان ۲۳۱ تخت خوابی شهید نورانی شهرستان تالش و مركز جامع توانبخشی هلال احمر در رشت از راه ارتباط تصویری توسط رئیس جمهور و با حضور استاندار گیلان و معاون وزیر راه و شهرسازی راه اندازی شد.
بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی شهید نورانی شهرستان تالش در زمینی به مساحت حدود ۳۵ هزار مترمربع در چهار طبقه راه اندازی و تابحال ۱۳۰ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز آن هزینه شده است.
بخش های بستری داخلی، جراحی، زنان و زایمان، کودکان و نوزادان و مراقبت های ویژه شامل آی. سی. یو، سی. سی. یو و ان.آی. سی. یو همچون فضاهای خدمات بستری، بخش های اورژانس، درمانگاه تخصصی، دیالیز، اعمال جراحی و زایمان، داروخانه در بخش خدمات درمانی، تصویربرداری پزشکی(رادیولوژی و سی تی اسکن) و آزمایشگاه تشخیص پزشکی در حوزه خدمات تشخیصی، رستوران، آشپزخانه، رختشوی خانه، استریل مرکزی، موتورخانه، نمازخانه، رخت کن ها در حوزه خدمات پشتیبانی و همینطور بخش پذیرش، مدیریت و دفاتر مالی در بخش خدمات اداری در بیمارستان جدیدالاحداث شهرستان تالش به مردم خدمات رسانی می کنند.
بیمارستان شهید نورانی تالش با خدمات گسترده ای که در بخش های مختلف درمانی، بستری، تشخیصی و مراقبتی عرضه می کند امروزه به قطب درمانی غرب گیلان تبدیل گشته است.
تعداد تخت های آی. سی. یو استان از ۱۲۳ تخت در سال ۹۲ به ۲۸۵ تخت تا سال جاری و تعداد تخت های سی. سی. یو استان از ۱۲۰ تخت در سال ۹۲ به ۱۶۳ تخت تا سالجاری افزایش یافته است.
هم اکنون در استان گیلان ۳۸۵۵ تخت فعال وجود دارد درحالی که این شاخص در سال ۹۲، ۳۱۹۶ تخت بود.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، با حضور دکتر روحانی، رئیس جمهور مرکز جامع توانبخشی هلال احمر به مساحت ۱۰۲۴ مترمربع در پنج طبقه شامل داروخانه، درمانگاه و توانبخشی در زمینه های کاردرمانی، گفتاردرمانی، فیزیوتراپی و ارتوپدی فنی در رشت با هزینه بیشتر از ۸۰ میلیارد ریال با هدف عرضه خدمت به آحاد جامعه همچون ۴۳ هزار معلول استان که ۱۸ هزار نفر آنان از معلولان جسمی و حرکتی بوده با اشتغالزایی برای ۴۰ نفر مورد بهره برداری قرار گرفت.

منبع: