كمیسیون بهداشت مجلس تایید كرد تلاش كامل برای رعایت پروتكل های بهداشتی در برگزاری آزمون سراسری

به گزارش آنی غذا سخنگوی كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار نمود: طبق بازدیدهای صورت گرفته از مراكز برگزاری كنكور می توان اظهار داشت كه ستاد برگزاری آزمون سراسری تمامی تلاشش را جهت رعایت پروتكل های بهداشتی انجام داده است.
زهرا شیخی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محل برگزاری آزمون سراسری در چند روز گذشته اظهار نمود: نمایندگان مجلس برای انجام وظیفه نظارتی شان در مراکز برگزاری کنکور در نقاط مختلف کشور حاضر شده تا از رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا اطمینان حاصل گردد.
وی افزود: در ابتدا قرار بود کمیسیون بهداشت به تنهایی عهده دار این انجام نظارتی باشند که رئیس مجلس این کار را از همه نمایندگان درخواست نمود پس نمایندگان مجلس در حوزه های انتخابیه خود از مراکز برگزاری آزمون بازدید کرده اند. بر اساس گزارش های ارسال شده ستاد برگزاری آزمون تمامی تلاشش را برای رعایت پروتکل های بهداشتی انجام داده است ولی نظر قطعی را می توان پس از تجمیع گزارش های نظارتی نمایندگان ارائه کرد.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که خط قرمز مجلس حفظ سلامت داوطلبان برگزاری کنکور است، اظهار نمود: بنده بازدیدی از حوزه های برگزاری آزمون در اصفهان داشتم تلاش هایی برای رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گرفت که همچون آن استفاده از ماسک و وسائل بهداشتی و رعایت فاصله ۱٫۸ متری بین داوطلبان است گیت های ورودی برای همراه نداشتن تلفن همراه در داوطلبان تعبیه شده بود البته نمی توان به صورت مطلق اظهار داشت که این موارد در تمامی حوزه های امتحانی رعایت شده است.
شیخی با یادآوری این که نظر کمیسیون بهداشت در برگزاری کنکور مشروط بر رعایت پروتکل های بهداشتی بود، اظهار نمود: پس از تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره ی برگزاری کنکور در موعد مقرر ما تمامی تلاشمان را برای انجام وظیفه نظارتی مان انجام دادیم که در نهایت گزارش آنرا ارائه خواهیم کرد.

منبع: