ركورد مرگ بر اثر كرونا ظرف ۲۴ ساعت در مكزیك و برزیل

به گزارش آنی غذا در عرض یك روز برزیل و مكزیك بالاترین رقم مرگ و میر در اثر كووید ۱۹ را ثبت كردند و در هریك از این دو كشور در ۲۴ ساعت بیشتر از هزار نفر جان باخته اند.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، در آمریکای لاتین کرونا همچنان قربانی می گیرد. بر مبنای آمار مقامات رسمی دو کشور مکزیک و برزیل تعداد کشته شدگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ ظرف یک روز (از سوم تا چهارم ژوئن) بالاترین حد در تمامی دوران انتشار کرونا بوده است.
بنا بر آمار به روز شده سایت “ورلدامتر” در مکزیک مجموعا تابحال ۱۲ هزار و ۵۴۵ نفر در اثر بیماری کووید ۱۹ جان خویش را از دست داده اند. تنها در ۲۴ ساعت ۱۱۰۰ مرگ جدید بر اثر این بیماری ثبت شده است که ۴۷۰ مورد بیشتر از روز قبل است. همینطور تعداد مبتلایان به ویروس کرونا هم اکنون در مکزیک ۱۰۵ هزار و ۶۸۰ نفر است.
به رغم آمار تصاعدی مبتلا شدن به کرونا و مرگ و میر در اثر آن دولت مکزیک در آغاز هفته جاری برخی محدویت های اعمال شده برای مقابله با کرونا را لغو نمود. بعنوان مثال بعضی از کارهای خدماتی غیر ضروری می توانند کارشان را از سر بگیرند.
رئیس جمهور مکزیک، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور از یک “وضعیت جدید” سخن گفته که کشورش باید خویش را برای آن آماده کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه در برزیل هم بنا بر اعلام مقامات دولتی، در ظرف یک روز ۱۳۵۰ نفر در اثر بیماری کووید ۱۹ جان باخته اند. این تعداد فوت شده در عرض یک روز تا کنون در این کشور سابقه نداشته است.
بنا بر آمار ورلدامتر تعداد فوت شدگان بر اثر کووید ۱۹ در برزیل به ۳۴ هزار و ۳۹ نفر رسیده و بیشتر از ۶۱۵ هزار تن هم به ویروس کرونا مبتلا شده اند.
بدین ترتیب برزیل بعد از آمریکا دومین کشور از نظر آمار مبتلایان به ویروس کرونا در سرتاسر جهان است.
این در شرایطی است که سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه اعلام نمود که کشورهای امریکای مرکزی و جنوبی هنوز به نقطه اوج مبتلا شدن به کرونا نرسیده اند.
با این وجود رئیس جمهور برزیل همچنان به سختی مقابل برقراری محدودیت برای مبارزه با کرونا مقاومت می کند. او همواره مخالف برقراری محدودیت خروج از خانه بوده و کرونا را تنها “یک گریپ ساده” می نامد.
در بعضی از مناطق کشور، مقامات محلی به صورت خودسرانه مبادرت به برقراری برخی محدودیت ها کرده اند. بعنوان مثال در استان باهیا از روز چهارشنبه خروج از خانه ممنوع شده است.
به گزارش دویچه وله، هم در برزیل و هم در مکزیک تعداد واقعی مبتلایان به کرونا بسیار بالاتر از آمار اعلام شده است چون که هیچ یک از این دو کشور از تجهیزات کافی پزشکی برای انجام تست کرونا برخوردار نیستند.