مرگ ۳ كودك در نیویورك بر اثر سندرم مرموز در رابطه با كرونا

به گزارش آنی غذا مقامات نیویورك از جان باختن یك نوجوان و دو كودك زیر هشت سال بر اثر بیماری التهابی كه اخیراً در ده ها كودك در این ایالت مشاهده شده و گمان می رود با بیماری كووید-۱۹ در ارتباط باشد، خبر دادند.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، مقامات بهداشتی نیویورک در حال بررسی این مورد هستند که آیا کروناویروس جدید، کودکان را متوجه خطراتی می کند که پیشتر به رسمیت شناخته نمی شدند یا خیر.
پیشتر تصور می شد بیماری کووید-۱۹ خطرات جدی برای کودکان به دنبال نداشته باشد اما حالا این مورد مورد تردید قرار گرفته و مقامات بهداشتی در حال تحقیق بر سر آن هستند.
مقامات دولتی نیویورک در اوایل این هفته اخطار داده بودند که ده ها کودک در این ایالت با علائمی که پزشکان آنرا “سندرم التهابی مولتی سیستمیک کودکان” توصیف کرده اند در بیمارستان بستری شده اند که می توان آنرا به بیماری کووید-۱۹ مرتبط دانست.
به قول آنها، این کودکان دارای تب و علائمی شبیه به سندرم شوک سمی و بیماری کاوازاکی بودند. بیماری کاوازاکی سبب ایجاد التهاب در دیواره رگ های خونی همچون عروقی که خون را به قلب منتقل می کنند، می شود و در موارد نادر می تواند منجر به محدودیت های کشنده در جریان خون شود.
در حالیکه تست کرونای خیلی از این کودکان مثبت اعلام شده یا آنتی بادی های مربوط به آن در بدنشان وجود داشته، اما مقامات می گویند همه آنها لزوماً علایم مربوط به بیماری کووید-۱۹ همچون تنگی نفس را نداشته اند.
به قول مقامات نیویورک، تابحال ۷۳ کودک درگیر این سندرم مرموز در این ایالت شناسایی شده اند که از این میان سه نفر از آنها شامل یک نوجوان، یک کودک هفت ساله و یک کودک پنج ساله جان خویش را از دست داده اند.
ارتباط این سندرم با بیماری کووید-۱۹ هنوز به صورت دقیق مشخص نشده و متخصصان در حال بررسی این مورد هستند.
بنا بر گزارش سی ان ان، گزارش های مشابهی از این سندرم مرموز در کودکان در جاهای دیگر هم انتشار یافته است که از این میان می توان به سیاتل، بیمارستان کودکان استانفورد کالیفرنیا، انگلیس، ایتالیا و اسپانیا اشاره نمود.