سازمان جهانی بهداشت: توزیع عادلانه واكسن، چالش كلیدی مقابله با كووید-۱۹

به گزارش آنی غذا دبیركل سازمان جهانی بهداشت (WHO) اظهار داشت: توزیع واكسن كروناویروس و نه تولید آن، چالش كلیدی در پروسه مقابله با این ویروس می باشد.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، پژوهشگران در سراسر جهان در تلاش هستند تا هرچه سریع تر واکسن موثر برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ که نخستین بار در اواخر سال ۲۰۱۹ در چین شناسایی شد و به سراسر دنیا گسترش پیدا کرد، ساخته شود.
«تدروس آدهانوم قبریسوس» دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در اظهاراتی اشاره کرد: توزیع واکسن کروناویروس و نه تولید آن، چالش کلیدی در پروسه مقابله با بیماری کووید-۱۹ است.
دبیرکل سازمان جهانی بهداشت اضافه کرد: گام نهایی موفقیت، سرعت در ارائه تجهیزات و روش های درمانی مقابله با کووید-۱۹ نیست بلکه توزیع مناسب و عادلانه آنها حائز اهمیت است. هیچ یک از ما نمی توانیم پذیرای دنیایی باشیم که در آن بعضی از مردم در مقابل ویروس مصون هستند و برخی دیگر در معرض آن باشند.
به گزارش اسپوتنیک نیوز، همین طور «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خواهان آن شد تا تست های تشخیصی ارزان قیمت، واکسن و روش های درمانی موثر برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ ارائه و تولید شود. وی اصرار کرد که این تجهیزات به کنترل همه گیری بیماری کمک می نماید و باید در اختیار همه مردم جهان باشد.

منبع: