سرپرست اداره كل امور مجلس وزارت بهداشت اعلام كرد تصویب طرح ها و لوایح پشتیبان برنامه های حوزه سلامت در مجلس

به گزارش آنی غذا سرپرست اداره كل امور مجلس وزارت بهداشت از اصلاح برخی قوانین و تصویب طرح ها و لوایح پشتیبان برنامه های حوزه سلامت در دوره دهم مجلس شورای اسلامی اطلاع داد.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، دکتر سعید مهرزادی از اعلام وصول بیشتر از ۷۰۰ طرح و لایحه در مجلس دهم شورای اسلامی اطلاع داد و اظهار داشت: از مجموع ۷۰۴ طرح و لایحه اعلام وصول شده، ۱۹۶ مورد آن در رابطه با حوزه سلامت بوده که از این تعداد ۱۳۹ مورد طرح نمایندگان و ۵۷ مورد لوایح پیشنهادی دولت بوده است.
سرپرست اداره کل امور مجلس با اشاره به مهم ترین اقدامات صورت گرفته حوزه سلامت در زمینه طرح ها و لوایح اضافه کرد: خوشبختانه طی سنوات اخیر طرح ها و لوایح ارزشمندی تبدیل به قانون شده اند که اثرات مثبت قوانین تصویب شده قطعا در آینده ای نه چندان دور بر سیستم سلامت و بهداشت و درمان کشور مشهود خواهد بود.
مهرزادی اظهار داشت: از مهم ترین این طرح ها و لوایح می توان به قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، قانون حفاظت از خاک، قانون هوای پاک، طرح ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیر مجاز صدمه رسان سلامت در رسانه های ارتباط جمعی و… اشاره نمود که تصویب هر یک از آنها با تلاش همکاران معاونت پارلمانی، اعضای کمسیون های مختلف مجلس بخصوص کمسیون بهداشت و درمان و همینطور حمایت های بی دریغ وزیر محترم بهداشت صورت گرفته است.
سرپرست اداره کل مجلس وزارت بهداشت، در ادامه با تاکید بر دغدغه های نظام سلامت برای ارتقای سطح بهداشت و درمان کشور و همینطور تأمین منابع مالی پایدار در حوزه سلامت، به لایحه اصلاح مالیات بر ارزش افزوده که به تازگی در صحن علنی مجلس تصویب شده است، اشاره نمود و اظهار داشت: تصویب این لایحه در جهت پشتیبانی از تأمین اعتبارات حوزه سلامت از راه مالیات بر کالاهای صدمه رسان به سلامت و دخانیات و همینطور کمک به ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات بهداشتی و درمانی کشور خواهد بود.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی ادامه داد: انتظار می رود با تصویب نهایی چنین طرح ها و لوایحی منابع درآمدی جدید در بخش سلامت ایجاد شود که بتواند در سطح کشور پشتیبان برنامه های سلامت دانشگاه های علوم پزشکی قرار گیرد.