نماینده وزیر بهداشت در طرح بسیج ملی مقابله با كرونا عنوان كرد كنترل سیر صعودی كرونا تا هفته اول فروردین

به گزارش آنی غذا از گیلان نماینده وزیر بهداشت در طرح بسیج ملی مقابله با كرونا ابراز امیدواری كرد: اگر مردم همكاری كنند انتظار داریم تا هفته اول فروردین ماه ۹۹ سیر صعودی بیماری را كنترل نماییم، اما اگر با همكاری مردم مواجه نشویم تا آخر اردیبهشت و خرداد هم درگیر كرونا خواهیم بود كه تبدیل به یك بحران عظیم خواهد شد.
دكتر ایرج حریرچی در حاشیه بازدید از بیمارستان ها، نقاهتگاه ها و مراكز بهداشتی درمانی استان گیلان در گفت و گو با شبكه خبر، اظهار نمود: به اطلاع مردم می رسانیم كه بهبود نسبی وضعیت استان های درگیر كرونا همچون گیلان و قم به هیچ وجه به مفهوم كم كردن اقدامات احتیاطی نیست.
وی با اشاره به اینكه برای مقابله با كرونا دو اقدام باید صورت گیرد، خاطرنشان كرد: جداسازی بیماران كرونایی شامل دارای علایم شدید و متوسط و خفیف از مردم عادی لزوم دارد. همینطور باید تماس های مردم به حداقل برسد و غیر مبتلایان با هم برخورد نكنند.
نماینده وزیر بهداشت در طرح بسیج ملی مقابله با كرونا، از مردم خواست به هیچ وجه به استان های گیلان و مازندران و سایر مناطق سیاحتی و زیارتی سفر نكنند و اظهار داشت: همینطور سفرهای داخل شهری و داخل استانی باید به حداقل برسد. باوجود اینكه شاهد محدود شدن ورودی به استان ها هستیم، اما تردد در سطح شهر همچنان وجود دارد.
حریرچی ابراز امیدواری كرد: اگر مردم همكاری كنند انتظار داریم تا هفته اول فروردین ماه ۹۹ سیر صعودی بیماری را كنترل نماییم، اما اگر با همكاری مردم مواجه نشویم تا آخر اردیبهشت و خرداد هم درگیر كرونا خواهیم بود كه تبدیل به یك بحران عظیم خواهد شد.
وی با تاكید بر ضرورت به حداقل رساندن سفرهای نوروزی از جانب مردم و كاهش تماس ها و دید و بازدیدها، خاطرنشان كرد: جداسازی افراد مشكوك به بیماری از دیگران به صورت جدی صورت گیرد.