فرماندار بندرانزلی خبر داد راه اندازی كمپین همه در خانه می مانیم در انزلی

به گزارش آنی غذا ایسنا/گیلان فرماندار بندرانزلی با تاكید بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه در امتداد مبارزه با ویروس كرونا از راه اندازی كمپین «همه در خانه می مانیم» در این شهرستان آگاهی داد و اظهار داشت: كمپین مذكور بوسیله فضای مجازی و بلندگوهای شهری و گلدسته های مساجد در حال اطلاع رسانی است و به معنای قرنطینه نیست.
اسماعیل حیدری آزاد در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شیوع بیماری كرونا در كشور، اظهار نمود: برای پیش گیری از گسترش ویروس كرونا و حفظ سلامتی مردم كمپین «در خانه می مانیم» را راه اندازی كردیم پس از عموم مردم آگاه و فرهیخته شهرستان بندرانزلی تقاضا داریم جهت پیش گیری از شیوع و سرایت ویروس كرونا و حفظ سلامت عموم مردم ضمن پیوستن به این كمپین در خانه های خود بمانند و به جز مواقع ضروری از خانه خارج نشوند.
وی با تاكید بر اینكه در سطح شهرستان اقدامات زیادی در امتداد پیش گیری از گسترش كروناویروس انجام شده است، اشاره كرد: می توان گفت انزلی همچون شهرستان هایی است كه پیشگیری را مقدم بر درمان مد نظر داشته و اقدامات جدی برای پیش گیری از ابتلای شهروندان در دستور كار قرار دارد.
فرماندار بندرانزلی درباب راه اندازی كمپین «همه در خانه می مانیم»، اظهار داشت: كمپین مذكور بوسیله فضای مجازی و بلندگوهای شهری و گلدسته های مساجد در حال اطلاع رسانی است و به معنای قرنطینه نیست، بلكه در این كمپین از عموم شهروندان خواهش كردیم تا در حد لزوم از منزل بیرون بروند و حضور در اماكن عمومی را حتی المقدور به حداقل برسانند تا شاهد مبتلاشدن به این ویروس در میان شهروندان نباشیم.
حیدری آزاد از تعطیل شدن شنبه بازار انزلی تا اصلاع ثانوی جهت جلوگیری از شیوع ویروس كرونا آگاهی داد و عنوان كرد: شهرداری بندرانزلی مكلف است با همكاری فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان نسبت به تعطیلی شنبه بازار اقدام نماید.
وی با اشاره به دیگر اقدمات مورد توجه در شهرستان انزلی، اشاره كرد: شركت پخش فرآورده های نفتی شهرستان مكلف شده تا به قید فوریت ترتیبی اتخاذ كند تا جایگاه داران شامل بنزین، گازوئیل و گاز سوختگیری را فقط توسط پرسنل خود انجام دهند و اجازه سوختگیری به هیچ فردی غیر از پرسنل جایگاه داده نشود تا تماس با نازل ها به حداقل برسد.
فرماندار بندرانزلی افزود: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستا نیز ضمن انتقال آموزش های ارائه شده شبكه بهداشت و درمان به اهالی روستا با استفاده از ظرفیت دهیاری روستا نسبت به ضد عفونی كردن تمامی مراكز عمومی اقدام خواهند كرد.
حیدری آزاد با اشاره به اینكه در همه ادارات و اماكن عمومی تاكید بر ضد عفونی كردن و رعایت بهداشت مورد توجه ویژه قرار دارد، اظهار داشت: ادارات كل بنادر و دریانوردی، گمركات و شیلات مكلف هستند جهت پیش گیری از شیوع ویروس كرونا و حفظ سلامت مردم نسبت به ضد عفونی كردن اماكن خصوصاً انجام تست از كاركنان كشتی های ورودی در كنار رعایت اصول بهداشت فردی، اقدام نمایند.
وی اشاره كرد: اداره زندان ها نیز با هماهنگی دادستان شهرستان و بر طبق پروتكل های بهداشتی مكلف است ضمن تاكید و نظارت بر بهداشت فردی زندانیان نسبت به گندزدایی و ضد عفونی كردن روزانه محیط زندان اقدام نماید.

منبع: