تمام استان قم برای حل مشكل كرونا بسیج شده اند

آنی غذا: ایسنا/قم استاندار قم از بسیج همه ظرفیت های استان برای شكست دادن ویروس كرونا دراستان خبرداد.
بهرام سرمست در جمع خبرنگاران گفت: روز چهارشنبه و پس از آن كه باخبر شدیم دو نفر از همشهریان قمی به ویروس كرونا مبتلا شدند جلسه ستاد پیشگیری و بحران را تشكیل دادیم. همه دستگاه های اجرایی و اورژانسی آماده باش شدند و وظایف مختلف برای آنها تعریف شده است.
وی اضافه كرد: دو بیمارستان فرقانی و كامكار برای بستری بیماران مبتلا به كرونا قرنطینه شد، قبل از این برای تشخیص كرونا نتایج آزمایش به تهران ارسال می شد ولی دراین زمینه آزمایشگاهی در قم تجهیز شد و از نظر امكانات پیگیری های بسیار خوبی شده است.
سرمست عنوان كرد: توزیع ماسك و بسته های بهداشتی به خوبی در حال انجام می باشد و نیروهای بسیج به صورت داوطلبانه در حال توزیع اقلام دارویی و بهداشتی هستند كه از آنها قدردانی می كنم. بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) و امام رضا(ع) رزرو شده است و آماده پذیرش بیماران مبتلا به كرونا هستند، همه امكانات در قم برای مقابله با این ویروس تجهیز شده است و وزارت بهداشت نیز دراین زمینه توجه ویژه ای دارد.
استاندار قم اظهار داشت: امیدواریم با همراهی و همدلی كه بین همه ارگان ها و مردم عزیز قم وجود دارد و همین طور رعایت بهداشت فردی از طرف مردم و مسئولان كرونا را شكست دهیم. برای ۲ درصد از مبتلایان به كرونا احتمال مرگ وجود دارد، بار روانی و استرسی كه وارد جامعه می شود بسیار مضر است كه باید با مراقبت های بهداشتی و قرنطینه كردن در داخل منزل از مبتلاشدن به این بیماری پیشگیری شود.
وی عنوان كرد: كنترل بازار و تهیه اقلام اساسی مورد تاكید است و به مردم این اطمینان را می دهیم كه پشتیبان آنها بوده و سلامت مردم برای ما بسیار مهم می باشد. مردم باید كمترین حضور را در اجتماعات داشته باشند چون این اجتماعات سبب گسترش این بیماری می شود، به لطف خدا و با همكاری و همدلی مردم كرونا كنترل می شود و بر آن فائق می آییم.
سرمست درانتها اظهار داشت: باتوجه به پیش بینی بارندگی شدید در قم همه دستگاه های امدادی و عمرانی در قم آماده باش شدند و خوشبختانه این رحمت الهی تابحال خسارتی برای شهروندان ایجاد نكرده است.

منبع: