مطالعات نشان می دهد؛ مصرف ویتامین D در حاملگی مانع از ابتلای نوزاد به آسم نمی گردد

آنی غذا: مطالعه جدید نشان میدهد مصرف دوز بالاتر ویتامین D در طول حاملگی هیچ تضمینی در پیش گیری از بیماری آسم در كودكان را نشان نمی دهد.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر، پژوهشگران دانشگاه راچستر نیویورك در مطالعه خود به بررسی كودكان ۶ ساله ای پرداختند كه مادرشان در طول حاملگی ویتامین D بیشتری مصرف كرده بود. این انتظار وجود داشت كه مصرف بیشتر ویتامین D در طول حاملگی كه ریه های نوزاد در حال رشد هستند ممكنست از بیماری آسم پیشگیری نماید.
دكتر «آگوستو لیتونجوآ»، سرپرست تیم تحقیق، در این زمینه می گوید: «رشد ریه از داخل رحم شروع می شود و مطالعات حیوانی نشان داده اند كه ویتامین D برای رشد حائز اهمیت می باشد.»
وی در ادامه می افزاید: «اگرچه مطالعه ما تاثیر مصرف مكمل D در زمان حاملگی را در پیش گیری از مبتلاشدن به آسم نشان نداد، اما من معتقدم این كار سبب به تاخیر افتادن شروع بیماری آسم در این گروه از كودكان می شود.»
بیماری آسم، بیماری مزمن مجاری هوا است كه سبب ملتهب شدن این مجاری هوا شده و در طول حمله آسم، ماهیچه های اطراف مجاری هوا تنگ شده و نفس كشیدن را دشوار می سازد. علایم شایع بیماری آسم شامل خس خس سینه، سرفه، سفتی در ناحیه قفسه سینه، و تنگی نفس است.
مطالعات قبلی نشان داده اند كه وجود میزان بالاتر ویتامین D در زنان در طول حاملگی با كاهش ریسك مشكلات آسم در كودكان شان مرتبط می باشد.

منبع: