مدیركل پزشكی قانونی استان تهران: تابحال مبتلاشدن به كرونا به پزشكی قانونی استان تهران ارجاع نشده است

به گزارش آنی غذا مدیركل پزشكی قانونی استان تهران اظهار داشت: تا كنون موردی از مبتلاشدن به ویروس كرونا به پزشكی قانونی استان تهران ارجاع نشده است.

به گزارش آنی غذا به نقل از قوه قضاییه، مهدی فروزش در ارتباط با شایعات مطرح شده در خصوص فوت یك زن میانسال مشكوك به كرونا و انتقال جسد به پزشكی قانونی استان تهران، اظهار داشت: بر طبق بررسی های به عمل آمده از مدارك و مستندات بالینی ارجاع شده و بررسی های لازم به اداره كل پزشكی قانونی استان تهران جسد متعلق به خانم مسن ۷۱ ساله ای است كه به سبب عوارض ناشی از بیماری دیابت در یكی از بیمارستان های تهران بستری شده است.

وی افزود: این فرد در حین اقدامات تشخیصی و درمانی گرفتار تب و تنگی نفس شده كه با تشخیص پنومونی در زمینه بیماری پیشرفته داخلی تحت درمان قرار گرفته و در مورخ ۲۰ بهمن ماه ۹۸ بدلیل عوارض ناشی از بیماری پیشرفته داخلی (دیابت) فوت كرده است.

فروزش اضافه كرد: بیمار در حین بستری فاقد علایم و شواهد بیماری كرونا بوده است و چنانچه كمترین احتمال ابتلاء به ویروس كرونا باشد ضمن بررسی و ستاندن نمونه های تخصصی در سیستم بهداشتی و درمانی، ارجاع موارد این چنینی به پزشكی قانونی برمبنای پروتكل های بهداشتی تابع شرایط خاصی است كه ضمن رعایت اصول بهداشتی و ایمنی، تیم تخصصی وزارت بهداشت برای ستاندن نمونه های لازم در پزشكی قانونی همكاری می نمایند.

وی افزود: دراین مورد خاص به سبب عدم وجود شك بالینی و نداشتن علایم بالینی مبتلاشدن به ویروس كرونا جسد به صورت معمول و روتین به پزشكی قانونی استان تهران ارجاع و معاینات لازم صورت گرفته و در نهایت جواز دفن صادر گردیده است.

فروزش مدیركل پزشكی قانونی استان تهران نیز اظهار داشت: هم اكنون موردی از مبتلاشدن به ویروس كرونا به پزشكی قانونی استان تهران ارجاع نشده است و لازم به ذكر است در صورت ابتلاء به ویروس كرونا، مرجع اطلاع رسانی در این خصوص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی است.

براساس این گزارش، كیانوش جهانپور، رئیس مركز روابط عمومی وزارت بهداشت نیز درباره انتشار خبر مرگ یك زن میانسال در یكی از بیمارستان های پایتخت در اثر ویروس كرونا عنوان كرد: این درست نیست، برای اینكه هیچ علائمی از ویروس كرونا در كشور دیده نشده است. تمام افرادی كه از كشور چین به ایران آمده اند هم در سلامت كامل به سر می برند و به قاطعیت می توان گفت تابحال ویروس كرونا در ایران وارد نشده است.

منبع: