محققان پی بردند؛ وعده غذایی شب به قلب زنان لطمه می رساند

آنی غذا: مطالعه جدید نشان میدهد شام دیروقت و سنگین اصلا به نفع سلامت قلب زنان نیست.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر، پژوهشگران دانشگاه كلمبیا نیویورك دریافتند كسانی كه بیشترین كالری دریافتی شان را در زمان شب مصرف می كنند با ریسك بالاتر بیماری قلبی روبرو هستند.
«اولینا گریور»، عضو تیم تحقیق، در این زمینه می گوید: «شیوه عملكرد متابولیسم، ریتم شبانه روزی بدن، و چرخه عملكرد كورتیزول/انسولین، در ساعات شب از وعده های عذایی سنگین پشتیبانی نمی كند.»
وی در ادامه می افزاید: «بدن ما معنای هضم در ساعات پایانی روز را درك نمی كند، و ما هم فعالیت و تحرك كمتری در شب داریم، از اینرو كالری مصرفی ما در شب به صورت انرژی مصرف نمی گردد.»
این مطالعه شامل ۱۱۲ زن با میانگین سنی ۳۳ سال بود كه سلامت قلب شان در ابتدای مطالعه و یك سال پس از شروع مطالعه ارزیابی شد. زنان هر آنچه كه در هفته اول شروع مطالعه و یك هفته در ۱۲ ماه بعد خورده بودند را گزارش كردند.
به گفته پژوهشگران، بیشتر زنان پس از ساعت ۶ عصر غذا خورده بودند اما آنهایی كه سهم بیشتر كالری مصرفی روزانه شان در زمان شب بود دارای سلامت قلبی ضعیفی بودند.
در حقیقت به ازای هر ۱ درصد افزایش كالری مصرفی پس از ساعت ۶ عصر، سلامت قلب هم نزول می یابد.
محققان مشاهده نمودند بانوانی كه بیشتر كالری مصرفی روزانه شان را شب هنگام دریافت می كردند دارای فشارخون بالاتر، شاخص توده بدنی بیشتر و كنترل ضعیف تر قندخون بودند.
محققان تاكید می كنند شیوه های سبك زندگی می تواند بر پیش گیری از بیماری قلبی تاثیر داشته باشد و تغییر زمان غذاخوردن می تواند راهكاری ساده و قابل اصلاح در كاهش ریسك بیماری قلبی باشد.

منبع: