كارشناسان دانماركی: خطر در كمین فرزندان پناهجویانی كه صدمه روانی دیده اند

به گزارش آنی غذا طبق بررسی گروهی از كارشناسان دانماركی، فرزندان آن دسته از پناهجویانی كه به علت تجربه سوانح ناگوار به ˮاختلال استرس بعد از صدمه روانیˮ گرفتار شده اند بیش تر در معرض مبتلا شدن به بیماری های روانی هستند.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، كارشناسان دانماركی با رجوع به آمار دفاتر مهاجرت و مركز ثبت پژوهش های روانپزشكی دانمارك خطر مبتلا شدن به بیماری های روانی در فرزندان پناهجویانی با سابقه “اختلال استرس بعد از صدمه روانی” (PTSD) را بالا توصیف كرده اند.
به گزارش وب سایت “دویچلند فونك” آلمان به نقل از مطالعه ای كه نتایج آن در مجله علمی “د لانست پابلیك هلث” انتشار یافته، خطر مبتلا شدن به ناراحتی های روانی در كودكانی كه هر دو والدین، این اختلال را دارند ۷۵ درصد افزایش می یابد. حتی اگر تنها یكی از والدین چنین مشكلی داشته باشد باز هم این خطر بالاست.
“اختلال استرس بعد از صدمه روانی” برای كسانی پیش می آید كه در معرض سانحه یا سوانحی بسیار ناگوار با تأثیراتی شدید یا وسیع قرار گرفته اند، مانند آنچه انسان معمولا در جنگ، زندان و سوانح طبیعی تجربه می كند.
طبق پژوهش یاد شده، این مورد حتی در كودكانی كه در دانمارك به دنیا آمده و تجربه شخصی از جنگ یا فرار ندارند هم صدق می كند.
شایع ترین اختلالاتی كه در این گونه موارد مشاهده شده اختلالات مربوط به رفتار، رشد و عواطف كودك است.
بنابر گزارش دویچه وله، كسانی كه به “اختلال استرس بعد از صدمه روانی” مبتلا شده اند در زندگی روزمره خود با مشكلات زیادی روبرو هستند. آنها اغلب، علائمی مانند بی خوابی، سردرد، سرگیجه، اختلال در تمركز و حافظه و همینطور تجربه مجدد رویداد صدمه زا در رؤیاها و كابوس ها را از خود بروز می دهند.