پرفسور افلاطونیان تاكید كرد؛ تعیین جنسیت فرزندان اقدامی نادرست و غیراخلاقی

به گزارش آنی غذا در حالیكه بعضی از خانواده ها نسبت به تعیین جنسیت فرزندان خود با رفتن به متخصصان مختلف اقدام می كنند، مؤسس بزرگ ترین مركز ناباروری خاورمیانه مبادرت به تعیین جنسیت فرزندان از جانب زوجین را امری اشتباه می داند و اقدام برخی پزشكان در این رابطه را غیراخلاقی عنوان می كند.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، هر چند این روزها خانواده ها دیگر همچون گذشته در مورد جنسیت فرزندان متعصبانه برخورد نمی كنند ولی هنوز هم در بعضی خانواده های سنتی این دغدغه در مورد تعیین جنسیت فرزندان خود یا نزدیكانشان وجود دارد به شكلی كه گاهی برای تغییر آن به باورهای قدیمی و حتی پزشكان و متخصصان رجوع می كنند.
هنوز هم در جامعه و در میان برخی خانواده ها این باورها وجود دارد كه مصرف غذاهای با طبع گرم یا سرد می تواند بر جنسیت فرزند اثرگذار باشد و در حالی مصرف بیش از اندازه یا محدود بعضی از مواد غذایی سفارش می شود كه گاهی تبعات زیادی را برای خود و فرزندشان به همراه دارد.
باب شدن بعضی از مراسم های جدید و تجملاتی مانند جشن های تعیین جنسیت فرزندان هم به تشدید این دغدغه ها دامن زده است.
در همین رابطه پروفسور «عباس افلاطونیان» موسس بزرگترین مركز ناباروری خاورمیانه در یزد در گفتگو با خبرنگار ایسنا، مبادرت به تعیین جنسیت فرزندان از جانب زوجین را امری اشتباه می داند و اظهار می كند: انجام این قبیل اقدامات برای زوجین توسط پزشكان هم امری كاملاً اشتباه و غیراخلاقی است.
وی با بیان این كه مركز ناباروری یزد نسبت به این مسئله به هیچ وجه اقدام نمی كند، می گوید: نكاتی كه گاهی برخی پزشكان برای زوجین تجویز و سفارش می كنند در واقع نوعی فریب كاری است و امكان تحقق ادعاهای آنها یك تا دو درصد است.
این متخصص زنان و زایمان با تاكید بر این كه باید فرهنگ عمومی جامعه ارتقا یابد، عنوان می كند: باید فرهنگ جامعه و پذیرش فرزند در هر جنسیتی ارتقا یابد.