بایدها و نبایدهای رژیم غذایی و مكمل ها برای ورزش و لاغری

به گزارش آنی غذا در یك برنامه كامل تناسب اندام مهم می باشد كه به ورزش تنها به چشم یكی از بخش های برنامه تان نگاه كنید و نكات مهمی درباره غذا، آب و مكمل ها را هم باید لحاظ كنید.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر، یك نوبت ورزش كامل به شما اجازه نمی دهد پس از آن هر چه هوس كردید بخورید. حتی یك ساعت اسكی سنگین تنها ۶۰۰ كالری می سوزاند یعنی كمتر از میزان كالری كه شما با یك ساندویچ فست فود دریافت می كنید. بنابراین در یك برنامه كامل تناسب اندام مهم می باشد كه به ورزش تنها به چشم یكی از بخش های برنامه تان نگاه كنید.
ورزش دستگاه قلبی و عروقی را به كار می اندازد و عضله می سازد اما محدود كردن دریافت كالری هم برای كاهش وزن ضروری می باشد.
در نظر گرفتن چند نكته كوچك در رژیم غذایی وقتی كه سلامت بدنتان را با ورزش بهبود می بخشید، تلاش هایتان را مؤثرتر می كند و این ها نكاتی هستند كه باید درباره تغذیه همراه نرمش منظم بدانید.
نیاز نیست مثل یك دونده ماراتن به بدنتان سوخت رسانی كنید، اما باید به بدنتان دو ساعت پیش از هر ورزشی غذا برسانید تا تمرین هایتان را مؤثرتر كنید. یك وعده غذایی كوچك با پروتئین و كربوهیدرات سالم و اندكی هم چربی انتخاب كنید. اگر دو ساعت پیش از ورزش امكان غذا خوردن ندارید یا با برنامه تان جور نیست، یك ساعت پیش از ورزش اندكی تنقلات بخورید.
همچنین مهم می باشد كه یك وعده كوچك با كربوهیدرات و پروتئین دو ساعت پس از ورزش بخورید تا به بدنتان مواد مغذی كه نیاز دارد را برسانید.
توجه كنید كه تعادل میان كالری های ورودی و كالری های خروجی از فردی به فرد دیگر فرق می كند. ازاین رو چه به دنبال كاهش وزن و چه تناسب اندام هستید، حتماً گزارشی از میزان كالری غذایی كه می خورید هم در كنار كالری كه هنگام ورزش كردن می سوزانید ثبت كنید تا دریابید كه میزان كالری دریافتی تان را باید كاهش دهید یا بیشتر كنید.
به شدت مراقبِ به اصطلاح مكمل های ورزشی باشید. هیچ نظارتی روی این محصولات نیست و هیچ زمینه ی علمی ای هم پشت ادعاهای آنها نیست. اگر به میزان كافی غذای كامل (یعنی فراوری نشده و بسته بندی نشده) در رژیم غذایی تان گنجانده باشید هیچ نیازی به چنین مكمل هایی ندارید.
سرانجام هر چه بر این مورد تاكید نماییم باز هم كم است: قبل از ورزش، در حین ورزش، و پس از آن به میزان لازم آب بنوشید تا بدنتان هیدراته بماند و این مورد را بخصوص در شرایط گرم و مرطوب از یاد نبرید.