افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان

به گزارش آنی غذا، هرمزگان مسئول بانک خون رویان هرمزگان اظهار داشت: در طول این مدت ۳۲ نمونه موفق در بانک خون بند ناف نوزاد استان ذخیره شده است.
ابراهیم کوهکن در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در هرمزگان اضافه کرد: پارسال۵۰۰ نمونه موفق بند ناف نوزاد در بانک خون استان ذخیره سازی شد که نسبت به سال قبل از آن ۵۶ درصد افزوده شد.
وی با اعلان اینکه بانک خون بند ناف رویان هرمزگان از سال ۸۸ در استان راه اندازی گردید، اظهار داشت: هزینه نگهداری خون بند ناف نوزادان در هنگام قرارداد ۱۰ میلیون تومان در دو قسط با فاصله زمانی سه ماه و هزینه سالانه ذخیره آن۵۶۰ هزار تومان است.
مسئول بانک خون رویان هرمزگان با اشاره به این که زمان نگهداری خون بند ناف نوزاد ۲۰ سال است، اضافه کرد: از خون بند ناف نوزاد برای درمان بیماری هایی مانند تالاسمی، سرطان های خونی، اُتیسم، بهبود فلج مغزی، دیابت و آلزایمر استفاده می شود.
کوهکن اظهار داشت: مراکز بانک خون بند ناف نوزاد در همه ی بیمارستان های هرمزگان مستقر هستند.
وی ادامه داد: مادران حامله می توانند از شروع ماه نهم حاملگی در این مراکز نام نویسی کنند.
مسئول بانک خون رویان هرمزگان اظهار داشت: خون باقیمانده در بند ناف و جفت نوزاد سرشار از سلول های بنیادی بسیار پرتوان و زنده است که بر اثر تکثیرهای پی درپی گرفتار پیری نمی شوند و با تزریق یا جایگزینی این سلول ها می توان به بهبودی سلول های لطمه دیده کمک کرد.
کوهکن اضافه کرد: نمونه گیری از دندان های شیری و مایع های آمنیوتیک جفت از برنامه های امسال بانک خون رویان هرمزگان است.
وی اظهار داشت: از پرده آمنیوتیک برای درمان زخم های سوختگی و زخم های عمیق استفاده می شود.