کدام تنقلات را نباید با معده خالی مصرف کرد

به گزارش آنی غذا، خراسان رضوی معده خالی معمولا دلیلی برای احساس ناراحتی، مه مغزی و مشکل در تمرکز است.
به نقل از هلث، شما امکان دارد در اواخر بامداد یا اوایل بعدازظهر، صدای غرغر شکم خویش را احساس کنید که نشان دهنده احتیاج به مصرف غذاست و بعد از آن امکان دارد نتوانید به چیزهای دیگری فکر کنید. برخلاف تصور برخی افراد، مصرف میان وعده آنقدرها هم که فکر می کنید بد نیست. آنها یک مورد عالی برای کاهش انرژی هستند و حتی امکان دارد از پرخوری شما در وعده غذایی معمول بعدی جلوگیری نمایند.
انتخاب محبوب برای میان وعده، آن دسته از وعده های غذایی رژیمی بسته بندی شده ای هستند که می توانیم به وفور در پمپ بنزین ها، خواربارفروشی ها یا فروشگاه ها پیدا نماییم. ما در مورد کیک، چیپس و غیره صحبت می نماییم، با این وجود، به قول کارشناسان تغذیه، اینها انتخاب های ضعیفی برای معده خالی هستند.
هدف از میان وعده ها اینست که از یک وعده خوراکی کوچک برای گذراندن بقیه روزتان استفاده کنید اما میان وعده های رژیمی واقعاً مشکل گرسنگی را کاهش نمی دهند.
همانطور که جولی والش، متخصص تغذیه توضیح داد: مشکل بعضی از چیپس ها اینست که مواد مغذی زیاد و فیبر زیادی در آنها وجود ندارد؛ ازاین رو شما چیزی دریافت نمی کنید که سیر شوید با این وجود، این تنها دلیلی نیست که چرا میان وعده های رژیمی ایده بدی برای معده خالی هستند.
فریب بسته بندی هایی که این تصور را به شما می دهند که چیزی سالم مصرف می کنید را نخورید. بسته های میان وعده های رژیمی همچنان مواد غذایی فرآوری شده هستند.
وی تصریح کرد: بعلاوه، کوکی ها و سایر مواد غذایی از این قبیل با آرد تصفیه شده تهیه می شوند که با افزایش وزن، مقاومت به انسولین و التهاب روده مرتبط هستند.

هر چیزی که فرآوری شده است با افزودن مواد نگهدارنده مانند نمک، شکر و سایر مواد برای افزایش ماندگاری و افزایش طعم همراه می باشد. اینها می توانند به سرعت کالری اضافه کنند، بخصوص اگر تصمیم دارید معده خویش را با بسته های میان وعده پر کنید.
از آنجاییکه اغلب این بسته های رژیمی بعنوان خوراکیهای کوچک به بازار عرضه می شوند، غریزه شما امکان دارد خرید بیشتر از یک بسته این مواد از فروشگاه باشد به هر حال، دلیل اصلی مصرف تنقلات اینست که شکم غرغرو خویش را سیر کنید، با این وجود، حتی بدون این که متوجه شوید، کالری دریافتی روزانه خویش را افزایش می دهید.
به زبان ساده، پرهیز از مصرف هر خوراکی که پردازش شده باشد بهترین راه خواهد بود و این مورد امکان دارد شامل بسته بندی میان وعده برای خود پیش از ترک خانه برای آن روز باشد. هنگام تهیه وعده های غذایی در صبح، مقداری میوه و سبزیجات تازه را برش بزنید و با خود به محل کار ببرید.
به قول الیزابت شاو، متخصص تغذیه، امکان دارد در مورد این که آیا می توانید میوه ها را با معده خالی میل کنید یا نه در اینترنت اختلاف نظر وجود داشته باشد اما مورد نگران کننده ای نیست، اگر به صورت کلی فرد سالمی هستید.
سایر میان وعده های سالم و در عین حال مغذی که می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید، برش های خیار یا هویج با هوموس، آجیل مخلوط، کره بادام زمینی روی نان تست سبوس دار، تخم مرغ آب پز، آووکادو روی نان تست قهوه ای، بلغور جو دوسر یا پنیر با کراکر است.
پیش از نوشیدن قهوه با معده خالی در مورد آن فکر کنید. برای انتخاب نوشیدنی از چیزی سبک و مغذی مانند آب نارگیل یا حتی آب سبزیجات استفاده کنید. آب ساده هم موثر است.
اگر هر یک از این تنقلات را از فروشگاه خریداری کردید، نکته مهم اینست که برچسب را مرور کنید، به دنبال مواد افزودنی مانند مواد نگهدارنده، نمک و قند باشید و انتخاب های آگاهانه داشته باشید. امکان دارد کمی کارآگاهی لازم باشد تا تنقلات واقعا سالم را از سایر خوراکیهای فرآوری شده نه چندان سالم حذف کنید.