دبیركل جمعیت مبارزه با دخانیات هشدار داد رشد ۷۰ درصدی استعمال سیگار در زنان

به گزارش آنی غذا، دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با اعلان اینکه استعمال سیگار در زنان نسبت به مردان روند افزایشی بیشتری داشته و روند رشد بالای ۷۰ درصد داشته، اظهار داشت: در مجموع حدود ۲۰ تا ۲۲ درصد مردان و کمتر از ۴ درصد زنان ایرانی دخانیات مصرف می کنند.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، محمدرضا مسجدی در نشست تشکیل میز تخصصی مبارزه با استعمال دخانیات بمنظور سیاستگذاری و راهبری مسائل اساسی این حوزه، اظهار نمود: موضوع دخانیات امری فرابخشی و چند سازمانی است که به جز عوامل درونی، تحت تاثیر مسائل بین المللی است.

وی با اشاره به اینکه استعمال دخانیات یکی از با اهمیت ترین تجارت های سودآور دنیاست که برای یک الی دو کشور بیشتر نیست، افزود: بنا بر اعلام بانک جهانی همه کشورهای دنیا از صنعت دخانیات سودی نمی کنند، مافیای بین المللی در پشت صحنه است که دنبال سود آنست و برای سودش هدفمند عمل می کند. حدود ۲۰ تا ۲۲ درصد مردان و کمتر از ۴ درصد زنان ایرانی دخانیات مصرف می کنند و این گروه مورد هدف مافیای بین المللی است.

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات، اظهار داشت: استعمال سیگار در بین خانم ها نسبت به آقایان روند افزایشی بیشتری داشته است و استعمال سیگار در بین خانم ها روند رشدی بالای ۷۰ درصد داشته است. حتی برای دختران ۱۲ تا ۱۵ سال تا ۱۳۳ درصد افزایش داشته است. این ارقام تکان دهنده است. شاید برای تفریح و وقت پر کنی دختر نوجوان به این امر نگاه می کند اما عوارض استعمال دخانیات ۱۵ الی ۲۰ سال بعد اثر را نشان داده است.

مسجدی با اشاره به اینکه بوسیله کنترل دخانیات می توان یک سوم سرطان ها را در کشور کم کرد، اضافه کرد: ۱۲ تا ۱۴ درصد جامعه ما دخانیات مصرف می کنند و وظیفه ما پشتیبانی از گروه ۸۵ درصدی است که دخانیات مصرف نمی کنند.

منبع: