مهم ترین روش در کاهش وزن ماندگار کدام است؟

به گزارش آنی غذا، خراسان رضوی نتایج مطالعات نشان می دهد که بهترین راه برای حفظ کاهش وزن در درازمدت، ورزش بیشتر به جای غذای کمتر است.
به نقل از هلث، افراد شرکت کننده در این تحقیق حدود ۱۰ سال با فعال بودن کاهش وزن ۳۰ پوندی (۱۳.۶ کیلوگرم) یا بیشتر را حفظ کردند. آنان نسبت به افراد چاق فعالیت بدنی بیشتری داشتند و هر روز انرژی بیشتری مصرف می کردند.
افراد موفق در کاهش وزن روزانه حدود ۱۲هزار گام بر می داشتند، در حالیکه این تعداد در افراد چاق ۶۵۰۰ قدم بود. به عبارت دیگر، افرادی که موفق به کاهش وزن می شوند، بیشتر غذا می خورند اما آنرا از راه ورزش می سوزاند.
محققان نتیجه گرفتند که سطح فعالیت شما خیلی بیشتر از آن چه می خورید در دراز مدت اهمیت دارد.
دکتر دانیل اوستندورف، محقق این تحقیق اظهار داشت: این مطالعه به این سؤال دشوار می پردازد که چرا خیلی از مردم برای کاهش وزن در یک دوره طولانی تلاش می کنند.
با عرضه شواهدی در خصوص این که گروهی از حفظ کنندگان موفق کاهش وزن سطوح بالایی از فعالیت بدنی برای پیشگیری از بازیابی وزن انجام می دهد در عوض این که دریافت انرژی را محدود کنند، گامی رو به جلو برای روشن شدن رابطه بین ورزش و حفظ کاهش وزن می باشد.
این مطالعه حفظ کنندگان موفق کاهش وزن را با گروهی از افراد با وزن طبیعی بدن و گروهی دیگر که چاق بودند مقایسه کرد. نتایج نشان داد که افراد موفق در کاهش وزن دو برابر افرادی که چاق بودند ورزش انجام دادند.
برای حفظ کاهش وزن، ورزش به وضوح بر محدودیت دریافت کالری غلبه دارد و تغییرات در رژیم غذایی تأثیر کمی بر حفظ کاهش وزن در طول سال ها می گذارد.
دکتر ویکتوریا کاتناچی، یکی دیگر از محققان این تحقیق اظهار داشت: یافته های ما نشان داده است که این گروه از حفظ کننده های موفق کاهش وزن، به اندازه افراد دارای اضافه وزن و چاقی، کالری مشابهی در روز مصرف می کنند اما به نظر می آید با جبران آن با سطوح بالای فعالیت بدنی، از افزایش مجدد وزن جلوگیری می کنند.

منبع: