محققان پی بردند؛ مصرف روزانه مولتی ویتامین سبب بهبود حافظه می شود

آنی غذا: یک مطالعه جدید نشان میدهد که مصرف روزانه مولتی ویتامین می تواند ساعت شناختی پیری را بیش از سه سال به عقب بازگرداند.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر به نقل از مدیکال نیوز، یک مطالعه جدید گزارش می دهد که از دست دادن حافظه در رابطه با افزایش سن ممکنست حداقل در کوتاه مدت با مصرف روزانه مولتی ویتامین بهبود یابد.
محققان دریافتند که یک سال مصرف مولتی ویتامین ها اثری مشابه با برگرداندن ساعت شناختی پیری به بالای سه سال قبل دارد.
محققان مشاهده نمودند افراد مبتلا به بیماریهای قلبی عروقی که مولتی ویتامین مصرف می کردند بیشترین بهبود را در حافظه داشتند.
هنوز معین نیست که کدام ویتامین های موجود در مولتی ویتامین ها به تقویت حافظه کمک کرده اند، که نیاز به تحقیقات بیشتر را نشان میدهد.
برای این مطالعه، ۳۵۶۲ سالمند بطور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول یک مولتی ویتامین روزانه به مدت سه سال مصرف کردند. گروه دوم دارونما مصرف کردند.
هر سال، خاطرات شرکت کنندگان بوسیله آزمون های عصبی روان شناختی آنلاین ارزیابی می شد. پژوهشگران در درجه اول به اندازه گیری قدرت حافظه دوره ای یا یادآوری فوری افراد علاقمند بودند.
پس از ۱ سال مصرف مولتی ویتامین ها، شرکت کنندگان در مطالعه بهبود کمی را در حافظه تجربه کردند که در مقایسه با گروه کنترل معادل ۳.۱ سال به عقب برگشتن بود.
نویسندگان این مطالعه دریافتند که مهم ترین بهبود حافظه در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی عروقی رخ داد. دلیل این امر معلوم نیست.
دکتر «جوآن منسون»، عضو تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد، می گوید: «مولتی ویتامین روزانه ممکنست ایده خوبی باشد. یافته های ما نشان میدهد که مکمل های مولتی ویتامین به عنوان یک رویکرد ایمن، در دسترس و مقرون به صرفه برای صیانت از سلامت شناختی در سالمندان نویدبخش است.»
وی خاطرنشان می کند: «مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی نباید به عنوان جایگزینی برای یک رژیم غذایی سالم یا سبک زندگی سالم تلقی شوند، حتی اگر به عنوان یک رویکرد مکمل استفاده شوند.»