محققان می گویند؛ خوردن ویتامین ها و مکمل ها برای اغلب افراد بی فایده است

به گزارش آنی غذا میلیونها نفر هر روز ویتامین ها و مکمل ها را به امید پیشگیری از بیماری قلبی و سرطان مصرف می کنند، اما یک گزارش جدید نشان داده است که شواهدی برای پشتیبانی از این رویکرد وجود ندارد.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، در حالیکه تحقیقاتی وجود دارد که نشان داده است مصرف مولتی ویتامین روزانه امکان دارد کمی خطر سرطان را کم کند، مطالعه جدید نشان داده است که شواهد کافی وجود ندارد که بگوییم مکمل ها می توانند به جلوگیری از بیماری قلبی و سرطان کمک کنند.
با این حال، شواهد کافی وجود دارد که نشان داده است مکمل های بتاکاروتن امکان دارد در واقع خطر ابتلاء به سرطان ریه را بالا برند، بخصوص در بین افرادی که در معرض خطر هستند، و همینطور امکان دارد احتمال مرگ بر اثر بیماری قلبی را بالا برند. علاوه بر این، ویتامین E هیچ مزیتی برای جلوگیری از سرطان یا بیماری قلبی ندارد.
اینها نکات اصلی گزارش جدید کارگروه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده است، هیئتی مستقل از کارشناسان ملی که به صورت منظم سفارش های مبتنی بر شواهد را در مورد مسائل بهداشتی پیشگیرانه عرضه می کنند.
دکتر «مایکل بری»، نایب رییس کارگروه، اخطار داد: «این یک پیام منفی نیست، و نمی گوید که در مصرف ویتامین ها و مواد معدنی مزایای جلوگیری از سرطان یا بیماری قلبی وجود ندارد. بلکه ما خواهان تحقیقات بیشتر با پیگیری طولانی تر هستیم.»
این سفارش ها بر مبنای بررسی ۸۴ مطالعه در مورد مولتی ویتامین ها، مکمل ها، و بیماری های قلبی عروقی و خطر سرطان در بزرگسالان سالم می باشد که بین ژانویه ۲۰۱۳ و فوریه ۲۰۲۲ انتشار یافته است.
تحقیقات نشان داد در میان افرادی که مولتی ویتامین مصرف می کنند، در مقایسه با افرادی که از قرص های ساختگی یا دارونما استفاده می نمایند، خطر ابتلاء به سرطان ۷ درصد کاسته می شود.
نکته مهم این است که سفارش های جدید برای افرادی که کمبودهای تغذیه ای یا نیازهای ویژه دارند، مانند زنان آبستن که به اسید فولیک نیاز دارند، اعمال نمی گردد.
محققان سفارش می کنند به جای مصرف ویتامین ها، بر پیروی از یک رژیم غذایی متعادل که سرشار از میوه ها و سبزیجات است، ورزش منظم و انجام تست های غربالگری سفارش شده جهت کمک به جلوگیری از بیماری قلبی و سرطان تمرکز کنید.
خبرگزاری مهر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید