رییس مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اعلام كرد ارائه بیش از ۲۵ هزار خدمت درمانی به زوار حج تمتع

آنی غذا: رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از ارائه بیش از ۲۵ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی تا کنون در حج امسال آگاهی داد.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، سیدعلی مرعشی درباب خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده به زائران حج ۱۴۰۱، اظهار داشت: در شهر مدینه تا حالا ۱۱۸ پانسمان، ۲ هزار و ۲۸۱ تزریق و ۲۲۰ فقره سرم تراپی توسط تیم های اعزامی ارائه و ۴ نفر از حجاج نیز برای درمان تکمیلی به بیمارستان اعزام شده اند.
وی ادامه داد: در شهر مکه نیز به ۱۴۱۷ نفر خدمات پاراکلینیکی ارائه شده است. تا حالا ۴۹ نفر از حجاج در بیمارستان جهت درمان های تخصصی بستری شده اند و همین طور به ۵ هزار و ۱۴۵ نفر نیز خدمات پرستاری بوسیله مراکز درمانی هلال احمر ارائه شده و ۳ هزار و ۵۷ نسخه نیز صادر گردیده است.
این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر اشاره کرد: خدمات بهداشتی و درمانی متنوعی به حجاج و زوار ارائه می شود و در مجموع از شروع شروع مراسم حج ۱۴۰۱ تا حالا ۲۵ هزار و ۵۵۸ خدمت به حجاج ارائه شده است.
بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مرعشی در آخر بیان کرد: امروز ضروریست تا زوار موارد پیشگیری را در دستور کار قرار دهند تا بتوانند به واجبات خود در ادامه مراسم حج عمل کنند. متاسفانه یک نفر از حجاج نیز به سبب بیماری جان خودرا در ایام گذشته از دست داده است.

منبع: