معاون بهداشت وزیر بهداشت اعلام كرد کمتر از یک دهه فرصت برای مهار خطرات کاهش جمعیت کشور

به گزارش آنی غذا معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه برای نجات کشور از خطرات کاهش جمعیت کمتر از یک دهه فرصت داریم، اظهار داشت: بحث جوانی جمعیت یک بحث فرهنگی، راهبردی و حیاتیست و باید جدی تر به این مسئله وارد شده و این مساله را نهادینه نماییم.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، کمال حیدری در کارگاه دو روزه آموزشی معاونان فنی معاونت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در هتل قلب بیمارستان شهید رجایی برگزار شد، با اشاره به طرح ملی جوانی جمعیت اظهارکرد: برای نجات جمعیت ایران کمتر از یک دهه زمان داریم و اگر نتوانیم کاهش مسئله جمعیت را به افزایش جمعیت تغییر معکوس دهیم کشور دارای ضررهای هنگفت و لطمه های زیادی خواهد شد.
وی ادامه داد: بحث جوانی جمعیت یک بحث فرهنگی، راهبردی و حیاتیست و باید جدی تر به این مسئله وارد شده و این مساله را نهادینه نماییم.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلان اینکه وزارت بهداشت در امر جوانی جمعیت مسئولیت مستقیم دارد، اظهار داشت: همه واحدهای مربوط به سلامت و بهداشت کشور باید در بحث اقناع کردن عمومی فرزندآوری، فعال شوند چونکه تغییر نگرش جامعه در مورد فرزندآوری بدست شماست و باید تفهیم کنید.
حیدری همین طور در ادامه با اشاره به اینکه معاونان فنی معاونت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی نبض کار و حلقه وصل وزارت بهداشت و بدنه سلامت و بهداشت کشور هستند، اظهار داشت: کلید اجرای برنامه های عملیاتی نتیجه بخش در دست معاونان فنی است و این معاونت ها نقش بسیار مهمی در سیستم ارزیابی برنامه ها دارند.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباب نظام شبکه بهداشت کشور اظهار داشت: تقویت نظام شبکه فصل جدید و نقطه عطفی برای حوزه بهداشت است.
بر طبق اعلام وبدا، حیدری اظهار داشت: آنچه در نظام شبکه مهمست بحث ساختار فیزیکی است. متاسفانه خیلی از مراکز استیجاری است و اگر استیجاری هم نباشد ظاهر خوبی ندارند و در شان حوزه بهداشت که نهضتی در آن اتفاق افتاده، نیست.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد: بسته های خدمتی و بستر الکترونیکی دو موضوع حائز اهمیت در تقویت نظام شبکه کشور محسوب می شوند که باید به هر دو توجه ویژه داشته باشیم.