ادعای جدید محققان دانشگاه آكسفورد؛ مصرف زیاد سبزیجات سبب پیش گیری از بیماری قلبی نمی گردد

آنی غذا: اغلب گفته می شود که خوردن مقدار زیادی سبزیجات کلید زندگی طولانی و سالم می باشد. اما نتایج یک پژوهش بزرگ در بریتانیا نشان میدهد که این شیوه به جلوگیری از بیماری قلبی کمکی نمی نماید.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر به نقل از دیلی میل، پژوهشگران دانشگاه آکسفورد داده های ۴۰۰ هزار بریتانیایی را که به مدت ۱۲ سال تحت نظر بودند، بررسی کردند. در طول این مدت ۱۸۰۰۰ نفر گرفتار مشکلات قلبی عمده مانند حمله قلبی یا سکته شدند.
از شرکت کنندگان پرسیده شد که روزانه چه مقدار سبزی می خورند و میزان مصرف آنها با میزان بیماری قلبی مقایسه شد.
به طور کلی، گروهی که بیشتر سبزیجات خام مصرف می کردند، ۱۵ درصد کمتر از افرادی که کمترین سبزیجات را مصرف می کردند، گرفتار بیماری قلبی شدند.
این مطالعه به این نتیجه رسید که مصرف زیاد سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، هویج و نخود فرنگی، اثر محافظتی در پیش گیری از بروز بیماریهای قلبی عروقی ندارد.
این گزارش نشان میدهد که هرگونه ارتباط بین مصرف سبزیجات و سلامت قلب بدین سبب است که افرادی که زیاد سبزیجات می خورند در سایر جنبه های زندگی خود نیز سالم تر عمل می کنند.
دکتر «بن لیسی»، یکی از نویسندگان این مقاله، اظهار داشت: «داشتن یک رژیم غذایی متعادل و حفظ وزن سالم، بخش مهمی از حفظ سلامت و کاهش خطر ابتلاء به بیماریهای عمده، همچون برخی سرطان ها است.»

منبع: