پزشكان سوئدی ابراز نگرانی كردند بیشتر از ۲۰۰ كودك مبتلا به كووید طولانی در استكهلم

آنی غذا: پایتخت سوئد متأثر از تعداد کودکانی است که به عارضه ˮکووید طولانیˮ با علائمی همچون خستگی، گلودرد مکرر، سردرد، حالت تهوع و همین طور مشکل در تمرکز و اختلال در حافظه مبتلا هستند.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، در حالیکه به صورت کلی تصور می شود کودکان در مقایسه با بزرگسالان و بخصوص افراد سالمند در مقابل ویروس کرونا مقاومتر هستند اما تعداد بیماران کم سن و سالِ رجوع کننده به کلینیک تخصصی در بیمارستان “آسترید لیندگرن” در شهر استکهلم بیش از اندازه انتظار است و به نظر می آید که این افزایش آمار همچنان ادامه دارد.
رسانه های داخلی سوئد گزارش داده اند که بعضی از این کودکان نزدیک به یک سال است که درگیر این بیماری هستند.
در حالیکه بعضی از کودکان همچنان به مدرسه می روند، برخی دیگر کاملا در بستر بیماری هستند. با عنایت به عدم عرضه آمارهای ملی و انجام تحقیقات موضعی در این خصوص، افزایش تعداد کودکان مبتلا نگران کننده به نظر می آید.
فقط در منطقه استکهلم در مجموع ۲۱۴ مورد ابتلای کودکان به کووید طولانی تشخیص داده شده که میانگین سنی آنها بین ۱۱ تا ۱۳ سال است.
بنابر اظهارات “توماس لیندن” از متخصصان شورای ملی بهداشت و رفاه استکهلم هم اکنون هیچ مجال قانونی برای جمع آوری داده ها از مراقبت های اولیه وجود ندارد و بنابراین است که تصویر کلی در مورد این آمار، همچنان مبهم و نامشخص است.
مشکل دیگر، عدم وجود دستورالعمل در مورد نحوه درمان کودکان است و همین مساله کار را برای درمانگران و پزشکان دشوارتر کرده است.
در حالیکه برای بهبود وضعیت فوق به داده های بیشتری نیاز است اما هم اکنون به علت فوریت های مراقبتی، هیچ تحقیقاتی در بیمارستان آسترید لیندگرن در حال انجام نیست.
یکی از پزشکان این بیمارستان ضمن اشاره به کمبود تحقیقات لازم در زمینه درمان کودکان می گوید: تصور می کنم مهم می باشد که کودکان هم از مراقبت های بالینی لازم برخوردار شوند و اساسا ما برای همین اینجا هستیم.
بنابر گزارش اسپوتنیک، آمارها نشان داده است که در این کشور بیشتر از ۶۰۸ هزار مورد مبتلا شدن به بیماری کووید ۱۹ گزارش و نزدیک به ۱۲ هزار و ۵۰۰ مورد مرگ ثبت شده که بالاترین رقم در میان کشورهای اسکاندیناوی است.
رویکرد بدون ماسک و بدون محدودیت های قرنطینه ای در این کشور باآنکه مدتهاست که مورد انتقاد همسایگان قرار گرفته اما با وجود درخواست برای اقدامات شدیدتر، همچنان در داخل کشور محبوبیت زیادی دارد.

منبع: