سفارش های وزارت بهداشت برای جلوگیری از كرونا در آرایشگاه ها

سخنگوی وزارت بهداشت سفارش هایی برای جلوگیری از مبتلا شدن به کرونا در هنگام رفتن به آرایشگاه ارائه نمود.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری، اظهار داشت: آرایشگاه ها همچون اماکن پرخطری هستند که عدم رعایت سفارش های بهداشتی در آن امکان دارد منجر به تشدید انتشار ویروس کووید_۱۹ شود. ازاین رو سفارش ما این است که در صورت دارا بودن بیماری های زمینه ای مانند بیماری های قلبی_عروقی، فشار خون و یا دیابت و یا نقض سیستم ایمنی تا حد امکان از رفتن به آرایشگاه خودداری کنید.
وی ادامه داد: همینطور ضروریست که در صورت داشتن علایم سرماخوردگی مانند تب، سرفه، گلو درد یا تنگی نفس از حضور در آرایشگاه به شکل جدی پرهیز کنید. پیش از رفتن به آرایشگاه به صورت تلفنی یا اینترنتی نسبت به دریافت نوبت حضور اقدام کنید. از لحظه خروج تا بازگشت به منزل هم حتما ماسک زده و از هرگونه لمس چشم، بینی و دهان خودداری کنید.
لاری افزود: در سالن انتظار آرایشگاه با فاصله حداقل یک متر با دیگران بنشینید و از حوله، شانه و موچین شخصی خود استفاده کنید. در صورت احتیاج به استفاده از تجهیزات مشترک، توجه کنید که پیش از هرگونه استفاده از آنها، وسایل مدنظر ضدعفونی شوند. از آرایشگر خود بخواهید در تمام مدت کار از شیلد صورت، عینک حفاظتی، ماسک و روپوش استفاده نماید.
لاری اظهار داشت: در صورت مواجهه با فرد دارای علایم سرماخوردگی در آرایشگاه، مبحث را به مدیریت مجموعه اطلاع دهید و از هرگونه خوردن غذا در محیط آرایشگاه جدا خودداری کنید. همینطور توجه کنید که فضای عمومی آرایشگاه دارای تهویه مناسب باشد و پرداخت وجه به صورت آنلاین یا با استفاده از دستگاههای کارتخوان صورت گیرد.
لاری تصریح کرد: هموطنان می توانند هرگونه سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط آرایشگاه ها را از راه سامانه تلفنی ۱۹۰ جهت انجام پیگیری های بعدی از جانب همکاران ما اعلام کنند.

منبع: