۱۳۴۳ مبتلاشدن و ۸۷ فوتی جدید كرونا در كشور

به گزارش آنی غذا سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۳۴۳ بیمار جدید كرونا در كشور آگاهی داد و اظهار داشت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۷ بیمار كووید۱۹ جان خودرا از دست دادند.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، دكتر كیانوش جهانپور اظهار داشت: از روز گذشته تا امروز ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ و برمبنای معیارهای قطعی تشخیصی ۱۳۴۳ بیمار جدید مبتلا به كووید در كشور شناسایی شد.
وی اضافه كرد: بدین سبب مجموع بیماران كووید۱۹ در كشور به ۸۲۲۱۱ نفر رسید.
به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۷ بیمار كووید۱۹ جان خودرا از دست دادند و بدین سان تا امروز ۵۱۱۸ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در میان ما نیستند.
وی اظهار داشت: تا امروز ۵۷۰۲۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.
بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، ۳هزار و ۴۵۶ نفر از بیماران مبتلا به كووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا كنون ۳۴۱ هزار و ۶۶۲ آزمایش تشخیص كووید۱۹ در كشور انجام شده است.
وی همین طور با اشاره به روند مدیریت این بیماری، ثبات آن در ایام اخیر و همین طور كاهش تدریجی در اغلب نقاط و استان های كشور، اضافه كرد: البته همه هشدارها به قوت خود باقی است و به ویژه با اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند و بازگشت مشاغل كم خطر به چرخه اقتصاد، قاعدتا ممكنست ترددهای ضروری افزایش یافته باشد. بدین سبب رعایت فاصله گذاری در مكان های مختلف و استفاده از ماسك حتی ماسك های خانگی و همین طور رعایت شست وشوی مكرر دست ها و ضدعفونی كردن دست ها با محلول های پایه الكلی سفارش می شود.
وی خطاب به مردم اضافه كرد: همه هشدارهایی كه در دوران اخیر از همكاران ما شنیدید همچنان با جدیت در دستور كار است و امیدواریم مردم با رعایت این نكات و پرهیز از ترددها و مراودات غیر ضرور، همكاری و همیاری خودرا در كاهش موارد و روند مهار بیماری در هفته های آتی معمول دارند.

منبع: