حمایت همگانی از مدافعان سلامت شعار امسال هفته سلامت

به گزارش آنی غذا وزیر بهداشت به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: ما به سبب همكاری تنگاتنگ همه همكاران، شعار امسال هفته سلامت را حمایت همگانی از مدافعان سلامت نامیدیم.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، سعید نمكی با اشاره به اینكه ما به سبب همكاری تنگاتنگ همه همكاران در حوزه سلامت، هفته سلامت را بعنوان سال پشتیبانی از مدافعان سلامت نامیدیم، اظهار داشت: در ایام مختلف به سبب نقش پر رنگ همه عزیزان ما مناسبت های مختلفی را اعلام كردیم اظهار داشت: امروز (یكم اردیبهشت ماه) را بعنوان نخستین روز بعنوان روز بهورزان، مراقبین سلامت و خانواده بهداشت كشور در مقابله با كرونا و نقش بهادار ای كه داشتند در پیشگیری بیماری و كاهش فشار در بیمارستان و بخشهای درمانی و نقش پر رنگش در بسیج ملی مبارزه با كرونا، نامگذاری كردیم.
وزیر بهداشت اظهار نمود: روز دوم یعنی سه شنبه ( دوم اردیبهشت ماه) را بعنوان روز پزشكان، پرستاران، ماماها، متخصین علوم آزمایشگاهی و كل خانواده سلامت در بخش تشخیص و درمان در مقابله با كرونا برگزیدیم.
نمكی با اشاره به اینكه روز سوم یعنی چهارشنبه (سوم اردیبهشت ماه) را بعنوان روز آموزش، پژوهش، فناوری و تولید ملی در مقابله با كرونا برگزیدیم، اظهار داشت: با نقش بهادار ای كه تحقیقات سنگین ما در عرصه ملی دنبال می شود و برای راهكارهای درمانی تشخیص و موارد دیگری كه شركت های دانش بنیان در امر تولید دنبال می كنند این نام برگزیده شد.
وی با اعلان اینكه روز چهارم (چهارم اردیبهشت ماه) را بعنوان روز هماهنگی و همكاری بین بخشی در مقابله با كرونا نامگذاری كردیم، اظهار نمود: به سبب همكاری بسیار صمیمانه در دستگاه های دولتی و دستگاه های بیرون از دولت مانند بسیج، سپاه، نیروهای نظامی و انتظامی و همین طور شركت های خصوصی و بخش های غیر دولتی كه با مجموعه نظام سلامت همكاری دارند، نامگذاری یاد شده انجام شد.
نمكی با ذكر این مساله كه روز پنجم (پنجم اردیبهشت ماه) را به نام روحانیون، نهادهای دینی و همدلی مومنانه در مقابله با كرونا نامگذاری كردیم، اظهار داشت: با نقش بسیار تاثیرگذاری كه روحانیون در مساجد با تعطیلی نمازهای جمعه و جماعت در اقصی نقاط كشور كمك كردند و همكاران ما در نظام سلامت و برای تبیین راهكارهای كه ما بتوانیم از بیماری كرونا پیشگیری نماییم و نقش بسیار پر رنگ این عزیزان، به همین نام نامگذاری شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ضمن اشاره به اینكه روز پس از آن (ششم اردیبهشت ماه) بعنوان روز مردم همیاران سلامت و مشاركت اجتماعی در مقابل كرونا نامگذاری شده است، اظهار داشت: به سبب نقش بسیار اثر گذار مردم در همراهی با نظام سلامت و كادر بهداشت و درمان این كشور با ماندن در خانه و رعایت اصول بهداشتی كه داشتند و امیدوارم این مسیر را ادامه دهند تا بتوانیم دستاوردهای بیشتری را در عرصه سلامت برای مبارزه با این بیماری داشته باشیم، این نام برگزیده شد.

وی ادامه داد: روز آخر بعنوان روز رسانه ها و كرونا نامگذاری شد؛ به سبب نقش پر رنگ و تاثیر گذار رسانه ها به خصوص رسانه ملی كه در تمام دقایق كنار ما بود. همین طور شبكه های اجتماعی و بقیه عزیزانی كه در این راه با ما همراهی كردند این نامگذاری برگزیده شد.
وزیر بهداشت در آخر اظهار داشت: امیدوارم با یك همدلی و وفاق بیشتر بتوانیم در آینده نزدیك گام های موثرتری را در مهار و كنترل بیماری كرونا برداریم.

منبع: