مطالعات محقق ایرانی در آمریكا نشان می دهد؛ پوست میوه ها در جلوگیری از بیماری ام اس قابل استفاده می باشد

به گزارش آنی غذا تحقیقات نشان می دهد اسید اورسولیك كه به وفور در پوست میوه ها و برخی گیاهان یافت می شود هم از بیماری ام اس پیشگیری می كند و هم نورون های صدمه دیده در این بیماری را ترمیم می كند.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر، هم اكنون برای بیماری ام اس درمان هایی وجود دارد كه روند پیشرفت بیماری را آهسته می كند. اما درمان های فعلی به سختی قادر به ترمیم صدمه های جدی به سلول های مغزی معروف به نورون ها هستند.
تحقیق جدید محققان دانشگاه توماس جفرسون پنسیلوانیا نشان داده است تركیب موجود در پوست میوه هایی نظیر سیب و انواع آلوهای خشك شده، و برخی گیاهان می تواند صدمه بیشتر به نورون ها را كم كند و همینطور می تواند به بازسازی غلاف های محافظ پوشش دهنده نورون ها كمك كرده و در نتیجه روند صدمه به نورن ها را معكوس نماید.
دكتر «عبدالمحمد رستمی»، سرپرست تیم تحقیق، در اینباره می گوید: «ما برای تأیید ایمنی تركیب اسید اورسولیك احتیاج به تحقیقات بیشتری داریم. اما همین یافته هم، نشانه عالی جدیدی برای درمان این بیماری است.»
محققان در این تحقیق از نوع تصفیه شده لابراتواری اسید اورسولیك در موش های مبتلا به ام اس استفاده كردند.
محققان به مدت ۶۰ روز موش ها را با این روند تحت درمان قرار دادند و شاهد شروع روند بهبودی در روز ۲۰ درمان بودند. موش هایی كه در ابتدای مطالعه فلج بودند، پس از آخر درمان، توانایی راه رفتن شأن را مجدداً به دست آوردند، هرچند حركت شأن با ضعف همراه بود.
محققان مشاهده نمودند اسید اورسولیك باعث توقف سلول های Th17 می شود؛ Th17 نوعی سلول ایمنی است كه یكی از محرك های اصلی واكنش خودایمنی پاتولوژیك در بیماری ام اس است.
گام بعدی این محققان، آزمایش میزان ایمنی استفاده از این تركیب در درمان است.