استاندار: استان مركزی در جایگاه هشتم كشور در تعداد مبتلایان به كرونا

به گزارش آنی غذا مركزی استاندار مركزی اظهار داشت: استان در شاخص تعداد مبتلا شدن به ویروس كرونا در كشور جایگاه هشتم را دارد.
سید علی آقازاده در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با كرونا كه از راه ویدئو كنفرانس با حضور ریاست جمهوری و وزیر بهداشت و استانداران سراسر كشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران بیان نمود: آمار های استان مركزی نشان دهنده بهبودی نسبی شرایط در استان است.
وی خاطرنشان كرد: تا روز گذشته ۹۱۰ بیمار مبتلا به كرونا در استان مركزی شناسایی شدند كه از این تعداد بیشتر از ۵۵۰ نفر درمان شدند. ۶۲ درصد این افراد ترخیص شده اند و ۱۰۵ نفر در منازل تحت قرنطینه و تحت نظر هستند.
آقازاده با اشاره به اینكه خوشبختانه از نقاهتگاه های ما استقبال خوبی نشده و خیلی از خانواده ها خواهان گذراندن دوران قرنطینه در منزل هستند، اضافه كرد: با این وجود آمادگی وجود دارد كه نقاهتگاه ها میزبان بیماران باشند.
وی رتبه و جایگاه استان مركزی در بحث بیماری كرونا در كشور به نسبت سرانه جمعیت را تا دو روز پیش سوم دانست و اظهار داشت: شرایط استان نسبتا در حال تثبیت است و امروز ۵ فروردین به جایگاه چهارم كشور رسیدیم. از نظر تعداد بیماران مبتلا به كرونا عموما جایگاه ششم یا هفتم را داشتیم كه امروز در جایگاه هشتم هستیم و این بهبود وضعیت حاصل تلاش همه مردم، اصناف، سمن ها و قرارگاه پدافند زیستی است و ادامه این وضعیت مشروط بر ادامه همكاری هاست.
استاندار مركزی خواهان همكاری مردم برای شكست كامل این بیماری شد و بیان نمود: تا امروز اصناف تعامل بسیار خوبی داشته اند و امیدواریم هرچه سریعتر از این شرایط عبور نماییم تا اصناف باردیگر به فعالیت بازگردند.
وی اظهار نمود: در مبحث تردد خودرو ها بنا بر آمارها از ۲۵ اسفندماه ۹۸ تا پنجم فروردین ماه ۹۹ ترددهای ورودی به استان به نسبت به سال قبل حدود ۷۰ درصد كاهش داشته است و ۷۵ درصد ورودی به اراك كمتر شده كه نشان از همكاری مردم و كنترل دقیق ورودی و خروجی استان دارد. یكی از عوامل بهبود شرایط، كنترل ترددها و عملكرد مناسب تیم های مستقر شده در ورودی شهرهاست.
آقازاده بیان نمود: در جلسه سوم فروردین ماه قرارگاه زیستی استان مركزی مقرر شد كه ادارات با حداقل نیرو مشروط به لطمه وارد نشدن به وضعیت كاری و انجام وظایف سازمانی فعال باشند و كاهش نیروی اداری تا كمتر از ۵۰ درصد هم بستگی به تصمیم و تشخیص مدیران ادارات دارد.