دریادار سیاری: كاهش مدت زمان بستری بیماران از اهداف برگزاری بیمارستان ۲۰۰۰ تخت خوابی ارتش در تهران است

آنی غذا: فرمانده قرارگاه پدافند زیستی ارتش هدف از برگزاری بیمارستان ۲۰۰۰ تخت خوابی توسط ارتش در تهران را نشان دادن توانمندی های ارتش و كمك به سامانه بهداشت و درمان كشور برای كاهش مدت بستری بیماران عنوان نمود.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده قرارگاه پدافند زیستی ارتش بامداد چهارشنبه ارتش بامداد چهارشنبه در مراسم افتتاح مجتمع بیمارستانی و نقاهت گاه ۲۰۰۰ تخت خوابی شهید دكتر هجرتی نزاجا كه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد، با اعلان اینكه «سامانه بهداشت و درمان ارتش با پایش مستمر بیمار در كشور چین وضعیت را تحت كنترل داشت» اظهار نمود: با شیوع بیماری ویروس كرونا در كشور و تشكیل قرارگاه پدافند زیستی در ستاد كل نیروهای مسلح، قرارگاه پدافند زیستی در ارتش و نیروهای تابعه نیز ایجاد و اقدامات مهمی انجام شد.
وی ادامه داد: به دنبال صدور فرمان فرمانده كل قوا به ستاد كل نیروهای مسلح در خصوص ساماندهی خدمات نیروهای مسلح برای كمك بیشتر به سامانه بهداشت و درمان كشور و پیش بینی انجام رزمایش مقابله با حمله بیولوژیكی احتمالی و ابلاغ قرارگاه امام رضا ستاد كل به ارتش، نیروهای ارتش فعالیت خودرا افزایش دادند.
امیر سیاری افزود: همچون این اقدامات می توان به خدمات رسانی ۳۲ بیمارستان و كلیه مراكز درمانگاهی، در اختیار قرار دادن ۱۶۰۰ تخت، راه اندازی ۲۰۰ مركز پایش سیار و ثابت، ایجاد ۴۵۷۵ تخت نقاهتگاهی، پایش سلامت و ضد عفونی خودرو ها در ورودی ۸۰ شهر، ضد عفونی خیابان ها و اماكن عمومی، تبدیل خیاط خانه ها به كارگاه تولید ماسك، تبدیل اماكن تولید مواد شوینده به مواد ضدعفونی كننده، بكارگیری تجهیزات یگان های جنگ نوین و تغییر كاربری بعضی از آنها و ساخت تجهیزات جدید اشاره نمود.
معاون هماهنگ كننده ارتش اشاره كرد: در جهت اجرایی شدن رزمایش، نیروی زمینی به شكل گسترده در ابعاد مختلف وارد عمل شد و در نهایت در اجرای تدبیر ستادكل نیروهای مسلح و دستور فرمانده كل ارتش نیروی زمینی مامور به ایجاد نقاهتگاه ۲۰۰۰ تخت خوابی ظرف مدت ۴۸ ساعت شد كه هدف اول از این كار نشان دادن توانمندی های ارتش در اتفاقات مشابه در كمترین زمان و هدف دوم كمك به سامانه بهداشت و درمان كشور برای كاهش مدت زمان بستری بیماران است.
سیاری افزود: نیروی زمینی ارتش با مبادرت به موقع و با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های موجود امروز موفق شده است این ماموریت را با سرافرازی به انجام برساند. نیروهای تابعه ارتش همزمان با انجام این اقدامات گسترده و موثر در حفظ ارتقا و توان رزمی خود فعال بوده و آمادگی مقابله با هرگونه تهدید را دارا هستند.

منبع: