مطالعات نشان می دهد؛ بین مصرف پروتئین و مرگ های سرطانی ارتباط وجود دارد

آنی غذا: مطالعه اخیر نشان میدهد مصرف بیش از اندازه پروتئین خطر مرگ و میر ناشی از سرطان را بیشتر می كند.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر، نتیجه مطالعه اخیر پژوهشگران نشان میدهد مصرف بیش از حد پروتئین ریسك مرگ ناشی از سرطان را تا ۴ درصد بالا می برد.
همچنین نتایج نشان میدهد مصرف بیش از اندازه پروتئین ریسك مرگ را تا ۷۴ درصد بالا می برد و احتمال مرگ ناشی از دیابت را هم تا چندین برابر بیشتر می كند.
با این حال پروتئین یكی از سه ماده مغذی اصلی موردنیاز بدن است كه علاوه بر افزایش روند رشد و ترمیم بافت ها، به ساخت و حفظ توده عضلانی كمك می نماید. از اینرو باید مقدار كافی پروتئین در رژیم غذایی گنجاده شود.
طبق سفارش كارشناسان، ۱۰ تا ۳۰ درصد مصرف كل كالری روزانه باید شامل پروتئین باشد. بعنوان مثال اگر مصرف روزانه كالری شما ۱۵۰۰ است، انرژی بدست آمده از پروتئین تان باید بین ۱۵۰ تا ۴۵۰ كالری باشد.
برخی متخصصان هم سفارش می كنند كه باید ۰.۸ گرم پروتئین به ازای هر كیلوگرم از بدن در روز مصرف شود. بدین منظور باید وزن بدن در عدد ۰.۸ ضرب شود. بعنوان مثال برای فردی با وزن ۷۵ كیلوگرم، میزان پروتئین مصرفی روزانه اش ۶۰ گرم خواهد بود.
اما در مورد افراد پرفعالیت نظیر ورزشكاران، میزان مصرف ۱.۲ تا ۱.۷ گرم پروتئین به ازای هر كیلوگرم از وزن بدن سفارش می شود.
همچنین طبق برخی سفارش ها، میزان پروتئین مصرفی برای مردان ۵۶ گرم و برای زنان ۴۶ گرم است.

منبع: