پژوهشگران می گویند؛ تخم مرغ ریسك سكته و بیماری قلبی را افزایش نمی دهد

آنی غذا: مطالعه جدید نشان میدهد مصرف روزانه یك عدد تخم مرغ، خطر سكته و بیماری قلبی را افزایش نمی دهد.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر، بگفته پژوهشگران، معمولا رژیم های غذایی حفظ سلامت قلب به طورطبیعی دارای كلسترول پایین هستند و می توانند به كاهش ریسك بیماری قلبی و سكته كمك كنند، اما افزودن یك عدد تخم مرغ ارتباطی با ریسك بیماری قلبی عروقی ندارد.
وجود مقدار زیاد كلسترول در خون در تشكیل رسوبات ضخیم و سخت در عروق تاثیر دارد، فرایندی كه عامل بروز بیشتر بیماری های قلبی و سكته ها است.
طبق اعلام انجمن قلب آمریكا، كاهش كلسترول رژیمی بوسیله تمركز بر رژیم های غذایی دوستدار قلب است كه در آن، چربی های پلی اشباع نشده جایگزین چربی های اشباع شده می شوند و در نتیجه میزان LDL در حد سالم باقی می ماند.
«جو آن سنت كارسون»، سرپرست تیم تحقیق، در این زمینه می گوید: «چربی های پلی اشباع نشده نظیر روغن های ذرت، كانولا یا سویا باید جانشین چربی های اشباع شده كه عموما در محصولات حیوانی نظیر گوشت، لبنیات پرچرب و روغن های گرمسیری وجود دارند، شوند. مصرف غذاهای سرشار از مواد قندی و سدیم هم باید محدود شود.»
محققان با بررسی مطالعات دریافتند خوردن یك عدد تخم مرغ كامل در روز (معادل با ۸۵ گرم میگو) قسمتی از رژیم غذایی دوستدار قلب برای افراد سالم می باشد.

منبع: